lördag 1 januari 2011

Vårt lugna barnvänliga nyårsfirande!

Vi hade ett lugnt och stillsamt firande i går kväll hemma hos syster Johanna och Kim med barnen! Nikolette och Christian var också där med sin lille Loke, samt syster Josephine! Vi åt kalkon med rotfruktskompott i ugn, gräddsås och såklart den goda rödkålen och brysselkålen. Det var jättegott! Tack Nikolette och Kim för det! Till efterrät blev det glass med frukt, grädde och chockladssås till barnens stora glädje! Johanna och Kim stod för den! Vi hade med oss chips, ostbågar, massor med godis och nötter, som vi senare fyllde borden med! Lova visade sig ha större mage än hennes mamma kunde tänka sig! Vi spelade spel, sjöng kareoke och vissa av oss badade bastu! När jag säger BADADE bastu syftar jag på ett dopp i snön och sen in i bastun, dopp igen och så vidare! Jag var inte en av de vågliga!!! Vid tolvslaget hade lille Loke somnat men Lova höll sig vaken, liksom förra året vid tolv. Det var bara att ta på henne varma kläder och så fick hon hänga med ut på raket-skjutning! Grannarna hade riggat upp en bra plats för att skjuta så de fick smälla de få raketer som vi hade! Lova tittade med förtjusning på de färgglada nyårssmällarna och skrattade med hela ansiktet! Vädret var väl dock inte det bästa, det små-regnade och började blåsa upp. Klockan tre på natten när jag hoppade i säng var det mer eller mindre storm ute! När jag skrev det sista messet för natten, nämligen till min österrikiske vän lät det så här "Happy new year my dear friend! Now it´s time for a small-children-mum to go to bed. A lot of hugs from a windy Sweden. Klockan var då lite över tre och träden härjade höggljutt utanför vårt sovrumsfönster. Njut av mina bilder från nyår!
Nyårsblomman från Nikolette och Christian till Johanna och Kim
Nikolette med Loke i pyjamas redo för sängen
Lova sjunger kareoke på familjens wii-spel
Förberedelser i köket, Nikolette, Josephine och Johanna med Loke och Lova
Häng i soffan efter maten, Kim, Agnes och en skymt av Lova


Agnes!
Loke har bränt sig på kaminen men han var söt ändå!!
Lova i knät på sin stora kusin Ebba. Det visas mycket intressanta saker på TV för er som undrar;)























6 kommentarer:

  1. Så söt Lova är när hon ska sjunga i microfon! Va skönt med en så lugn kväll. Vår var något livligare. Malcolm puttade Henry så han föll från en trappa. Ena barnet till värdparet klippte sig med sax i tummen när de skulle pyssla egna nyårsraketer. Såsen brände vid och Henke blev asfull. Men vi lever;) Kram&Puss Maria

    SvaraRadera
  2. GOTT NYTT 2011 HOPPAS NI FÅR DET PERFEKTA ÅRET=) Härliga bilder från nyår. Kramar Sandra=)

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år/Kajsa

    SvaraRadera
  4. TACK!!!! Det samma önskar jag er:)

    Maria, helt otroligt, vilken osis! Tur att Henry klarade sig så bra som han gjorde, utan brutna ben!!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. "Förberedelser i köket, Nikolette, Josephine och Johanna med Loke och Lova"

    Tycker att det ser ut som det är jag med Loke men du kanske inte kan se skillnad på dina små systrar =) Men jag ÄLSKAR dig ändå!!
    Puss på dig min fina syster!
    Kram Jooooos

    SvaraRadera
  6. Hahaha, jo jag såg skillnad på er med skrev på ett konstigt sätt;) Sorry!!
    Kraaam tillbaka

    SvaraRadera