fredag 4 februari 2011

Ajdå, Ajax på hela golvet!

Lasagne blir det tydligen till middag i kväll! Jag ringde min kära sambo och tänkte under hot och protester tvinga honom hem för att som jag och Lova, ta helg! Men se, han var redan på väg! Verkstan är stängd för dagen och han stod på ICA för att handla allt fredagsmyset! Snart kommer han och fyller lägenheten med den underbara doften av lasagne. Vi tänder lite ljus till det och sedan tror jag stämningen är på topp. I eftermiddag hade jag världens bästa städ- och tvätthjälp. Av Lova! Hon plockade ur tvättmaskinen, gick med tvätten till mig i hallen där jag stod och fyllde på torkställningen. För varenda lass tvätt hon kom med fick hon massor med beröm och växte med uppgiften! Det var så kul att se! Sedan skulle jag städa av toa och även då fick jag hjälp, men det hela fick ett lite snörpligt slut då Lova välte ut en halv flaska Ajax på toagolvet. Hur mycket jag än torkade med vatten kändes det bara halt på golvet och citrondoften var...eh, ja stark...på gränsen till illamående-stark!

Med en glänsande toa och all tvätt i korgen på tork, så tar Lova igen sig framför Bollibompa;)

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Härligt med städhjälp! Både Leia och Stella brukar hjälpa mig med tvätten, Stella plockar ur tvättmaskinen och springer till Leia som hänger upp det. Och jag är med och sorterar det som ska torktumlas. Jag behöver verkligen deras hjälp då min nacke ej klarar av att varken rota i tvättmaskinen eller hänga tvätt :-)
    kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Haha nja, lnu lägger aldrig in vårt examensarbete,så de kan registrera mina poäng och sen ansöka om csn,och sen studieförsäkran, :( går så himla segt. Har inte haft pengar på 3 veckor,lever på mamma och pappa, hur kul är det hehe :(

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det bra, Lova skulle nog kunna tänka sig att hjälpa till med ännu mer om hon fick, haha;) Vilken tur att tjejerna vill hjälpa till! Leia förstår väl mycket av det du säger om att du har ont och så?
    Kraaaam

    Å va tråkigt!! Hoppas det löser sig i veckan som kommer då! Vad var det du skulle plugga i Helsingborg? Kraaaaam

    SvaraRadera
  4. neeeej för två liter axaj på golvet
    jaaaaa för hjälp med tvätten
    Kramkramkram

    SvaraRadera