söndag 13 februari 2011

Blingo har gjort det igen!!

Här ser ni en bild på Lovas första två plagg från barnklädersföretaget Blingo. Jättefint, vårigt och i härliga färger! So far so good! Men i första tvätten färgar det gröna av sig på det gula och linningen i byxorna blir typ så stor/vid att de skulle kunna passa mig...eller, ja nästan! Skitkvalité med tanke på att man för dessa två plagg får punga ut med 500 spänn! Pengar som jag skulle kunna få ett set WCT från Hummel på rea....med superkvalité.
Nu har Blingo gjort det igen, det vill säga, de tillverkar kläder i skitkvalité som förstörs i tvätten. Lova fick ett par bruna byxor i velour med muddar, lite retro i stilen, superfina! Efter två tvättar ser velouren inte alls ut som velour längre. I samma veva fick hon en klänning med svampar på i samma bruna färg. Den har jag inte använt till henne än. Vågar jag tvätta den eller?

Snälla ni mammor, vad har ni för erfarenhet av Blingo? Är det bara jag som har en sån j-a otur!

Lova är 5 månader på bilden

5 kommentarer:

  1. Köpte en gång en tröja till Henry men var inte nöjd efter jag tvättat den. Till Malcolm blev det en mössa. Den höll sig fin
    Sen har det ej blivit mer från blingo
    Kramkramkram

    SvaraRadera
  2. Ok, men vad hände med tröjan då? Kram

    SvaraRadera
  3. Ingen erfarenhet tyvärr=(
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Å så dumt av mig jag kanske ska vara lite mer utförlig;)
    Jag tvättade den en gång och den blev stor, uttöjd liksom!Tappade passformen
    Kramkramkram Maria

    SvaraRadera
  5. Maria, precis som Lovas byxor då!Det ska inte bli så efter bara någon tvätt. Jag ska reklamera velourbyxorna nu, tänkte jag! Alltså man orkar ju inte hålla på....Nu ska det nog mycket till för att jag handlar där igen. De har snygga kläder i bland, men det är inte direkt prisvärt när kvalitén är som den är! Det är ju inte direkt H&M-priser, haha:)
    Kraaaam

    SvaraRadera