lördag 26 februari 2011

Dagens...

Dagens meny
Frukost: Pannkakor med sylt

Lunch: Ingen på grund av den sena frukosten!

Middag: Potatisklyftor, lövbiff med hemmagjord persilje/vitlöksmör

Kvällsmys: Vindruvor och annanas

Dagens aktiviteter
Maxi Stormarknad med mamma och Lova

Besök hos mamma och pappa i kväll

Dagens bästa
Att jag handlat både ballonger och serpentiner till Lovas kommande tvåårskalas!!

Dagens sämsta
Att vår nya bil är förbannat klumpig att parkera vilket jag ytterligare en gång fick bekräftat för mig på Maxi i dag!

Dagens insikt
Jag borde börja träna

Dagens största garv
När jag öppnar ett mess från min vän Maria i Göteborg:)

Dagens äckliga
När jag trampar på inälver från en mus utanför vår ytterdörr på väg ut! Den skyldiga är vår katt och nu börjar alltså denna trevliga årstid då vi får både möss, fåglar och annat utanför dörren som vår lille jägare hämtar hem till familjen:(

Dagens jobbiga
Att Lova äter på två minuter och sedan vill ha vår uppmärksamhet och vår hjälp till allt möjligt när vi sitter och äter middag

Dagens svåraste
Låta bli glassen som ligger i frysen

Dagens mest irriterande
Jag har inte varit irriterad i dag!

Dagens goda nyheter
Therese som har bloggen www.the-fuck-up.blogspot.com ska sticka en röd tröja åt Lova vilket glädjer mig enormt:)

Dagens funderare:
Jag har fått frågan om jag vill börja träna på gym och eftersom jag behöver det, så är det just det jag har gått och funderat på i dag

Dagens dåliga samvete:
Lova var inte utomhus mer än ett par minuter i dag

Dagens chock:
Det ska mycket till för att chocka mig!

Dagens mys:
Alla pussar jag får och ger till Lova

Dagens köp:
En stek, kycklingfilé, lövbiff, såpa, ballonger, serpentiner, födelsedagskort, presentpapper, en plastbox till smågrejer, nappar...och kanske något mer som jag missat!

Dagens outfit:
Svarta tights med nitar, bredrandig långtröja i vitt och svart, konjakfärgade höga stövlar och svart kappa och sjal i konjak. Väska: svart axelremsväska

Dagens läsning:
Bloggar som jag följer, tidningarnas förstasidor, nyheter på aftonbladet och ett par mail

4 kommentarer:

  1. Åh så kul, jag vill sätta igåg genast! Vi kan göra på två sätt: Antingen sätter du in 250:- på mitt konto först, och så köper jag garn, stickar och skickar koftan när den är färdig. Eller så sätter du in hälften nu och hälften när du fått koftan. Du får välja.

    SvaraRadera
  2. Therese, jag svarar i din blogg!

    SvaraRadera
  3. Ska du börja gymma=)=)???
    Pannkakor till frukost är inte helt fel på helgen=)
    Jag är precis som du och får dåligt samvete när jag vet att Viran inte varit ute p dagen=(
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Jo man vill ju gärna att de ska få lite frisk luft varje dag, det mår de gott på:) men i bland blir det helt enkelt inte så och då smyger sig det dåliga samvetet på! Gymmet ja, min mamma har börjat 56 år gammal, så nu finns inga ursäkter för mig....egentligen! Eller om jag ska hålla mig till mina promenader? Jag tänker fortfarande....
    Pannkakorna blev som en kombinerad frukost och lunch typ....en brunch!! Perfekt på helgen när man stiger upp sent och äter sent! Per gör världens godaste pannkakor också!! FARLIGT!!
    Kram vännen

    SvaraRadera