söndag 27 februari 2011

Kalas för William

I dag har jag varit med Lova på barnkalas hos William som fyllde 2 år! Vi blev bjudna på god mat och en både god och fin gräddtårta som Williams mamma bakat. Klicka på bilden för att se den i närbild. Jag måste säga att jag är grymt imponerad! I paketet från Lova och hennes kusin Hilma fanns en bilbana med garage i botten och helikopterplatta längst upp! Något som vi tror kommer passa lille William på grund av hans bilintresse;)

Efter fikat blev det film på tv, lek och bus! Med sig hem fick Lova en rosa ballong som är mycket populär!

Tack Janina, Jens och William för en trevlig för- och eftermiddag hemma hos er.
Hoppas vi ses snart igen!

9 kommentarer:

  1. Tack för att ni kom och tack för den fina bilbanan! :)
    Hoppas vi ses snart igen! (under något lugnare former kanske) :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Om ni vill kan jag kanske knåpa ihop en tårta till Lova när det är hennes tur att fylla år.. med nåt annat än traktorer då ;)

    SvaraRadera
  3. Hej du!
    Varit lite mycket det senaste så har inte varit inne så mycket på bloggen ;-). Hinner ju aldrig skriva något!
    Det går bara bra, trivs utmärkt! Har kommit igång och jobba med, riktigt kul..
    Håller på med min kurs nu, NO är inte riktigt min grej, så det ska ju bli skönt när den är klar, men sen väntar matte haha ;-). Är bäst på att försätta mig i situationer som skall ge mig utmaning, haha.. brukar säga att det var sista gången, men så blir ju inte fallet ändå ;-)
    Allt bra med er med?! Får komma och hälsa på nästa gång jag är hemma, brukar ju promenixa med Jossan då också. Vi får väl försöka styra upp något trevlans :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Janina, Ååå vill du baka till Lova? Det vill vi gärna:) Per är i och för sig duktig på själva bakandet, men sen när det kommer till dekoration så brister det, haha;) Jag vill gärna ha en tårta med vit marsipan kan jag säga direkt. Dekoration får vi nog klura på lite!! Vi blir många på hennes kalas, så frågan är om inte vi ska göra en fyrkantig större tårta, storlek som en plåt typ! Eller två mindre? Det måste vara lättare att dekorera mindre tårtor eller? Jag skulle kunna tänka mig att vi blir runt 25 personer! Vi får nog hyra ett ställe för här blir mega trångt:(
    Hoppas att William inte hade någon bilbana, eller? Glömde fråga dig mitt i all uppståndelse:) Ta hand om er, Kram!

    Isabella, va skönt att det verkar rulla på nere i Helsingborg! Har du fått ett lärarjobb? Det skulle vara jättekul att träffas nästa gång du är i lilla Osby:) Fråga Josse efter mitt nummer så kan vi säkert träffas här alla tre och luncha/fika eller nåt. Josse får ju också lägenhet snart, vilket hon är så jävla värd efter alla turer hon haft på senare tid. HEJA JOSSE!!! Ha det bra, Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder. FIn tårta!
    Kramkramkram

    SvaraRadera
  6. Å va söta de är när de sitter på rad=)=)
    KramSandra=)

    SvaraRadera
  7. Visst är den fin tårtan:)Jo de är så söta där de sitter uppklädda på rad...
    Kraaaam

    SvaraRadera
  8. Vi ska nog hinna få ordning på detaljerna :) Det är ju ett litet tag kvar :) Fundera ni. :) Ska fixa lite sockerpasta och försöka öva lite på figurer. Har du nån idé så hojta till!

    SvaraRadera
  9. Jajemensan, jag ska fundera på dekoration! Tack snälla för att du vill göra detta:)
    Kraaaam

    SvaraRadera