fredag 18 februari 2011

Hur ska ni fira fredag?


Jag vet ju vad jag ska göra i alla fall!

5 kommentarer:

  1. Det där såg inte helt fel ut:) Jag har utegångsförbud i kväll så jag ska se på film;)/Kajsa

    SvaraRadera
  2. Åååååh, me like your friday!

    Här har vi precis ätit fish-tacos, och ska snart se på film. "Dead Man Running" blir det tror jag..

    Imorgon blir det nationaldagsfest halva natten. Gambia har nationaldag idag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kajsa, en bra film kan säkert få dig att glömma utegångsförbudet;)....i alla fall för ett tag;)
    Kraaam

    Kiqi,fish-tacos, vad har ni till det? Jag har bara ätit med köttfärs och kyckling. Hur ska ni fira nationaldagen? Hoppas ni får kul i morgon:)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Helst gör ag på lax, men funkar bra med annan fisk med. Idag använde allaska pollock och lite räkor, för det var vad som fanns i frysen. Steker med en kryddmix från Santa Maria. Den heter for fish, lime & chili tror jag. Sedan värmer jag tubsen med lite smäl ost i ugnen. Fyller med fisk/räkröran, vitlöksdip & lite salsa el tacosås, stark! Och så sallad på toppen. Vi brukar blanda alla grönsaker till en stor sallad så man bara kan slänga på en skopa sedan. Oavsett om man kör skal, tubes el wraps. Men då krävs det ju att man är överens om vad som är gott i en sallad ;-)

    Det blir stor gambiansk fest i en lokal ute i Angered. Lillebror ska uppträda bl a. Bilder kommer säkerligen!!

    Kramar

    kram

    SvaraRadera
  5. Å, det där lät supergott, vi måste prova det alltså:) Kan bli lite variation till vad vi brukar ha!
    Ni är förmodligen på fest just i denna stund då!

    Kraaam

    SvaraRadera