torsdag 17 februari 2011

Matdags i familjen!

I går skrek vår lilla höna så det ekade i köket
-Boll, boooooll,boll
Hon satt i sin matstol och la sig fram på bordet med utsträckta armar. Per tittade på mig och sa
- Ska hon ha sin boll nu, vi ska ju äta!
-Vad är det Lova, sa jag!
-Ah, boll
Nu var hon nära till tårarna. Hon tittade på oss med uppgiven min. Vi satte oss vid bordet, Lovas tallrik stod brevid min eftersom maten inte hade svalnat ordentligt. Hon gav sig inte
-Mamma, boll!
Hon pekade nu på sin pappas tallrik där det låg några runda fina köttbullar. Bollar!!
Aha, poletten trillade ner, det var köttbullar hon ville ha!

Boll, köttbulle...vad är det som är så svårt att förstå? Vilka trögtänkta föräldrar det stackars barnet har;)

3 kommentarer:

  1. Alla dessa gånger jag stått som ett frågetecken inför mina barn och inte fattat nåt
    Dom är många//CArina

    SvaraRadera
  2. Haha så kul men förstås frustrerande för lillan/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Hahaha.. jamen så klart. Det är ju en boll!

    SvaraRadera