onsdag 2 februari 2011

Onsdag och fyra timmars arbete!

Nyss hemkommen från jobbet. Nu ska datorn på. Jobbet fortsätter här hemma, om än i annan form! Lova hämtade jag på dagis på vägen hem och hon somnade i sitt rum nästan direkt. En till två timmar mitt på dagen är fortfarande ett måste för Lova, vilket passar både oss och förskolan! Förkylningen är här, som ett brev på posten! Ja, varför inte, alla andra dras ju med eländet också. Varför skulle jag komma undan? Näsan är täppt, det kliar i halsen och jag har vatten bakom trummhinnan igen. I natt, till råga på allt, fick jag ett x antal fötter i ansiktet av en viss dam som inte kunde bestämma om hon skulle ha sina fötter mot mamma eller pappa! Hon provade sig fram...i sömnen! Klockan väldigt tidig morgon gick jag ner och tog den längsta dusch i manna-minne! Jag kände att jag behövde det! Jag gjorde hårinpackning, peelade ansiktet och borstade tänderna två minuter extra! Håret fönade jag istället för att dra bak det i en knut. Jag såg faktiskt riktigt normal ut när jag lämnade hemmet för en gångs skull. Det var väl trevligt!


Jag återkommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar