tisdag 22 februari 2011

Utan lingon ingen Lova

Det är tisdagkväll, jag sitter ensam i soffan medan mina två närmaste sover gott i sina sängar på ovanvåningen. Dagsformen är okej och jag har till och med hunnit med en liten promenad. Något har dock hänt med min hunger. Jag äter som en häst! Hade jag inte vetat bättre så hade jag trott jag var gravid i sjätte månaden, men nu är ju inte fallet sådant! Hmm, det är veckan innan lingonveckan, kan det ha något med det hela att göra? Ja, såklart! Mat, speciellt söt mat blir godare än vanligt, svullnaden är ett faktum och humöret åker berg- och dalbana. Irritationen visar sig, en och annan kär person åker på en dänga och jag knaprar vätskedrivande. Benen blir tunga, nacken stel och jag räknar ner dagarna tills den förbannade lingonsylten rinner till. Lingonsylt, det var väl käckt? Eller nej! Det finns inget som är käckt med lingonveckan eller veckan innan. Inte för mig! Men jag brukar tänka så här;

Ingen lingon - ingen Lova

För så är det ju, krasst!

2 kommentarer:

  1. Hahahahahahahaha! Nu skrattar jag inte åt helvetet i sig utan om igenkännelsen jag upplever;)

    SvaraRadera