söndag 13 mars 2011

Cliniderm - utvärdering!


Nu var det länge sedan jag gjorde min lilla kur med Cliniderm som jag vann i två olika tävlingar här i bloggvärlden. Jag lovade att återkomma med någon form av utvärdering av produkterna.
Eftersom produkterna bara räckte i två dagar så går det ju inte att göra några större uttalanden, mer bara hur krämen kändes, flaskornas design och i fall jag som har väldigt känslig hud fixade denna serien utan att vakna upp och se ut som en pizza i ansiktet;)
Krämen hade en bra konsistens, både rengöringen och dagkrämen! Nattkrämen var lite fetare vilket är helt naturligt. Helt ok på den punkten alltså! När det gäller flaskornas design så kanske ni tycker det är löjligt, men det är faktiskt viktigt. Pumpflaskor, som i detta fallet, är utan tvekan det bästa ur många perspektiv. Främst ur ett hygieniskt perspektiv. Det är inte lika lätt att man överför bakterier mellan en pumpflaska och händerna, som mellan en burk där man ju faktiskt gräver med fingrarna. Ett stort plus för pumpflaskan! Min hyperkänsliga hud fixade krämen utan problem. Jag blev förvånad! Jag brukar bli rödflammig och knastertorr på ytan av "billiga krämer" Jag kan till exempel inte gå ner på ICA och köpa Nivea eller L´Oreal. Inte en chans! Jag skulle gärna vilja, det hade varit både smidigare (jag behöver inte beställa på nätet och betala frakt) och billigare! Det skulle vara intressant att veta hur min hud hade reagerat på en längre tids användning av Cliniderm, men jag tror jag kör vidare på ett säkert kort, nämligen Dermanord som jag varmt kan rekomendera. Men ni som är ute efter en flashig snygg flaska till på köpet kan glömma Dermanord för de har inte satsat på yta utan bara på innehåll;)
Ps. Jag ska bli hudvårdsterapeut i mitt nästa liv Ds.

3 kommentarer:

  1. Jag tror nog också att du ska behålla dermanord:) Bra beslut!
    Kramkrammkram

    SvaraRadera
  2. 2 dagar!! Men Jennie hur gick detta till ;-)

    Jag kanske är väldigt snål jag, men har lärt mig att man ska ta en liten klick, ungefär som sin pekfingernagel. Jag fick ju kvar en box, då jag inte fick någon adress där, och testade därmed nattkrämen. Den hade jag i 10 kvällar.. snålfia jag!

    Men vad positivt att du inte hade någon dålig erfarenhet av produkterna. Du minns ju att jag sa att jag var lite halvnöjd där för ett tag sedan. Nu är jag däremot nöjd igen. Det var nog inte produkternas fel att jag fick kass hy just då, utan mer stress och någon överkänslighetsreaktion eller så. Jag har ju lite märkliga korsallergier och sånt. Det var väl någon sådan släng.. så jag är alltså fortfarande nöjd. och kommer kanske rent av köpa dessa produkter när de väl tryter. Lite beroende på situation med FK då ..

    Kramar

    Kram

    SvaraRadera
  3. Maria, yes, det får bli så!

    Kiqi: Du har helt rätt, man ska bara ta lite! Jag hade bara din box när jag testade. Jag har inte fått den från Therese än, den är på väg! Det var ju mer rengöring och så som tog slut snabbt, krämerna räckte väl lite längre;)
    Vad kostar dem på apoteket?
    Nice att du hittat dig en favorit:)
    Kraaaaam

    SvaraRadera