onsdag 23 mars 2011

Dra mig baklänges, laddaren är återfunnen!

Lova förra sommaren i juli när vi var på väg till Göteborg. Här hade vi stannat till vid bland annat Mc Donalds! Lova fick en ballong, en färglös sak till vänster uppe i bild. Lyckan var total!

Laddaren dök upp på ett ställe där den absolut inte ska ligga och där man aldrig kunde tänka sig att den skulle ligga - under vår säng! Jag upptäckte den när jag skulle ta en tappad napp till Lova. Någon liten fot har förmodligen skjutit under den där! Det är lätt hänt när man ofta springer och busar i sin mammas och pappas sovrum, hoppar i sängen och fyller golvet med diverse leksaker. Ja, så då äntligen ligger mitt kamerabatteri på laddning och snart är fotoutmaningen i gång. I kväll har Lova snackat jättemycket, helt otroligt.

Det har varit

- Jag vill ha dricka...mamma, dricka!

- Jag vill riiiita

- Jag vill hoppa (då ska man hålla henne i båda händerna och så hoppar hon loss i soffan)

- Bosse vill ut (när katten står och jamar vid dörren är Lova förste man att observera det)

- Pappa jobbar (när Per inte är hemma)

- Ah, schh, Bosse kommer (när Bosse river på ytterdörren och vill komma in)

- Jag vill mat (när hon vill ha något att äta)

- Mammas (och pekar på saker som uppenbart är mina, tex min mobiltelefon, min hårborste)

- Pappas (och pekar på fjärrkontrollerna till tvn, hahahaha;))

- Mamma ont (och så tar hon sig för mage eller foten och vill att man ska blåsa på den)


Nya ord för i dag är Cola (hon såg en Cocacolaflaska)
När hon vill att jag ska skratta åt henne eller få min uppmärksamhet skriker hon fan, fan, fan :0
Jag hoppas innerligt att hon inte gör det på dagis!
Det är helt sannslöst vad det språkliga går framåt nu, det är en sådan period! Det är helt underbart att få vara med om detta, som förälder! En annan grej är alla ansiktsuttrycken som kommer med orden, det är kul att se hur hon visar en plågad min när hon säger

- Ont mamma!

Jag vet ju att hon inte har ont! Eller en förvånad min när Bosse står utanför och river på ytterdörren, precis som om, åh, nu kommer han!
Vid middagen i kväll fick hon en gaffel för att lättast fånga upp små bitar av biff och så hör jag henne säga
- Tryck, tryck! samtidigt som hon försöker få biff på gaffeln. Detta, för att jag stått över henne och sagt "Tryck" i början när hon fick lära sig äta med gaffel;)

2 kommentarer: