tisdag 22 mars 2011

Ja, kära vänner!

Jag är hemma sedan några timmar. Lova var helt uppe i varv när vi kom hem, hon var nämligen one hour past bedtime! Hon var inte gnällig, snarare speedad! Hon spottade på katten, gav i från sig illtjut, skrattade som en psyk-patient och sprang rakt på mig. Jag tog henne i famnen och satte mig i soffan, hon fick nappen. Två sekunder senare rullade ögonen i kors och vi gick upp till hennes säng där hon somnade sött. På klädpartyt fanns inget som passade min smak så det blev en billig kväll med lite trevligt sällskap och ostbricka. Jag agerade smakråd åt mamma och innan jag visste ordet av var jag smakråd åt alla som provade kläder! Ett ärligt smakråd för jag sa precis vad jag tyckte. Vid något tillfälle fick jag för mig att säljaren spände ögonen i mig, men det kanske bara var inbillning. Fast jag tycker så här, när en tunika är sydd på ett sätt att den trycker ner redan hängiga bröst på medelålders damer och ser ut som ett tält i övrigt, då är det inte snyggt även om färgen är fin och modellen skön. Mamma fattade vinken och gick helt på min linje, tack gode gud!
Mamma är bra på det sättet, hon är ingen envis åsna som tror att hon fortfarande ser ut som 20. Dessutom har hon börjat träna på gym, 56 år gammal och det tycker jag är strongt! Jag tror det slutade med att hon köpte byxor, ett par linnebyxor i trekvarts-modell och ett par jeanstights.

Jag vill också betona att medelålders kvinnor inte är fula i mina ögon även om det låter så. Medelålders kvinnor är tvärtom vackra. Deras kroppar har burit på barn! Dagens medelålders kvinnor är en stark generation som banade väg för kvinnan i yrkeslivet. Jag har bara gott att säga om våra mammor, men våra mammor förtjänar att ha på sig vackra kläder som är sydda på ett sätt som passar deras kroppar. Punkt!

Heja våra underbara mammor!!!!

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig våra mammisar behöver snygga kläder inte nåt jävla tält som gör att de ser ut som barbapappa med gigantiska hängbröst;)
    Kramkramkram

    SvaraRadera
  2. Hahahah, nej...det är så onödigt!!!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Där håller jag också med. Kläder är ett viktigt redskap i konsten att ge ett bra första intryck eller få respekt vare sig man är 20 eller 50/Kajsa

    SvaraRadera
  4. Kajsa, jag kunde inte ha sagt det bättre själv:)

    SvaraRadera