tisdag 1 mars 2011

Maginfluensa och fler bebisar som föds....bara sådär!

Godmorgon....ja, så är det! Sover man inte på nätterna, så får man sova mitt på dagen! Jag sover när jag mår minst illa! Maginfluensan hänger kvar. Jag var tuff i går kväll och trodde att jag skulle kunna äta lite middag som vanligt med familjen på kvällen, men ajdå, det skulle jag aldrig ha gjort! Jag mådde uruselt och höll på att gå upp i limningen av illamåendet som aldrig resulterade i en kräkning. Ve och fasa!
För att byta ämne, så drömde jag ytterligare en gång om att jag fick en liten bebis, denna gången en flicka. Vad är det frågan om? En liten en som inte vägde mer än 2600 g eller nåt! Däremot var hon lång! Allt började med att jag blev förgiftad av något som man vanligtvis inte blir förgiftad av och när detta hände var jag redan på sjukhus (lämpligt nog) Efter att jag fått motgiftet domnade jag bort. Per och en gammal skolkamrat var med hela tiden. När jag vaknade upp hade jag fött en flicka. Märkligt, eftersom jag inte ens var gravid när jag blev medvetslös. Flickan hade en medfödd sjukdom, en propp i örat (vänta lite...det blir ännu mer ironiskt)
Rätt som det var hade barndomskompisen tagit mig med till en lägenhet där vi vaknade upp efter att ha sovit en natt. Jag kastade mig på telefonen och ringde upp mitt ex (helt plötsligt var det han som var pappa till barnet) Han var på sjukhus med den lilla. Hans pappa var också där och matade henne med flaska!?!? Mitt ex berättade att hon fått pengar, 11 000 kr, från en fond eftersom hon hade denna medfödda sjukdomen. Han berättade massor om henne, vikt, längd, hårfärg och så vidare. Tillslut sa jag - Men kan du inte bara hämta mig så jag får träffa henne?
Jo, det kunde han. Hans pappa var ju kvar hos den lilla, så det var inga problem (herregud)

När jag äntligen fått klarhet i att jag ska få träffa henne vaknar jag! Då tycker mitt undermedvetna förmodligen att det är dags att vakna, det finns inget mer att kämpa för. Likadant var det sist jag drömde om en bebis, samma kämpande om att få träffa mitt barn!

Någon som har lust att analysera mina drömmar;)

3 kommentarer:

  1. Du kanske är gravid? =)=)
    I så fall är vi två=)=)=)=)=)
    Yes det är sant JAG ÄR GRAVID!!!!!
    Jag har gått några veckor in i graviditeten och är så lycklig. Daniel oxå!!
    Kram Sandra!!

    SvaraRadera
  2. Klart jag har lust!!
    Hela till JAg försöker säga till dig att Lova vill ha ett syskon. Det är ju trots allt det allra vackraste och finaste man kan ge till sitt barn!
    Och om nu inte Per ställer upp så finns tydligen ditt ex till ditt förfogande

    Moahhha ;-)
    KRAM!!
    Ps fy och usch din stackare som vart sjuk i den eländig sjukan, ds!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du ringde Sandra:) Helt underbara nyheter, som sagt! Du anar inte hur glad jag är för er skull:)GRATTIS IGEN!


    Caroline, ja men du har nog en poäng där!! Lova behöver ett syskon;) Nu gäller det bara att få Per med på noterna, hihi;)

    Kraaaaam till er båda

    SvaraRadera