lördag 19 mars 2011

Månen syns inte på den skånska himlen!


Månen passerar just i dag, Lördagen den 19 mars, jorden närmare än den gjort på två decennier. Varenda tidning skriver om det. På webben sprids rykten och teorier om att naturkatastrofer och kaos är nära, men forskarna är entydliga och hävdar att det inte ligger någon sanning i det. Att månen skulle ha stor påverkan på väder och vind håller de helt enkelt inte med om.

Lite kul är det allt så jag bestämde mig för att gå ut och titta på månen, men till min stora förvåning syns den inte på den skånska himlen. I Stockholm syns den dock, det sa de på nyheterna nyss, och visade upp en bild på den ståtliga månen. Varför är det så här tror ni? Är det molnen som döljer den? När kommer vi att få se den här i Skåne?

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilket vackert foto, fast med tanke på att ni ej såg månen så var det nog inte du som tog det då.
    Jag såg den inte heller... konstigt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vi bor i Osby och fick jättebra kort på månen igårkväll.

    SvaraRadera
  3. Caroline, nej , fotot är taget från nätet:)

    Anonym: Jag hörde folk i dag som sa att de sett den, men jag tror jag kom ut för sent helt enkelt. Kl 21 hade folk sett den i alla fall:) Jag var ute runt 23, tror jag!

    Kraaaaaam

    SvaraRadera