tisdag 15 mars 2011

Tisdag

Godmorgon, i dag snackar vi häng!
Lovas frukost: Havregrynsgröt med mjölk och äppelklyftor, ett glas vatten och ett glas jordgubbsfil
Min frukost: Ett stort glas vatten och havregynsgröt med mjölk äppel och kanel
Dagens planer: Lova hemma från dagis och jag jobba hemifrån! En promenad till lekplatsen efter middag.
Dagens väder: Solen tittar fram, hoppas den stannar!
Första kommunikationen: Lova och jag vaknar upp, sida vid sida, i vår säng.
Lova: Pappa?
Jag: Pappa är på jobbet
Lova: Mmm bilen
Jag: Ja, pappa har åkt till jobbet med bilen
Lova: Bosse
Jag: Bosse är där nere
Lova Fot (och pekar på sin fot)
Jag: Ja, där är Lovas fot
Lova: Ja min fot. Mammas fot?
Jag: Visar upp min fot
Lova: Mer mamma!
Jag: Visar upp den andra foten också
Lova: Visar sin mage och säger mage!
Jag: Ja titta, där är ju Lovas mage!
Lova fortsätter och peka på håret och på näsan och upprepar samtidigt vad det heter!
Jag: Ska vi gå upp Lova?
Lova: Ja, gå ne (gå ner på nedanvåningen)
I ett mantra på väg ner för trappan upprepar hon namn
Hilma, Ebba, Josse, Agnes, Hanna (Johanna), Kim
Hon får syn på katten
Lova: Ååå Bousch!
Bosse står vid ytterdörren
Lova: Bousch uuuut? och så öppnar vi dörren för honom så han kan gå ut!
Lova: Mamma mat!
Jag: Ska vi äta frukost? Vi måste byta blöjan först!
Lova: Ja, baaas (bajs)
Mycket riktigt så hade hon bajsat också!
Vid bordet sitter hon och upprepar som ett mantra: Fil, vatten, fil, vatten, fil vatten...och så dricker hon samtidigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar