måndag 28 mars 2011

Vad en tvååring vill

Att ringa och prata med sina mostrar är Lovas nya intresse. I kväll tjatade hon till sig att både ringa Hanna (Johanna) och Sosse (Josse). Titta på bilder på kusinerna Ebba, Agnes och Hilma är ett annat intresse. Så fort hon ser min mobil tar hon upp den och ger den till mig samtidigt som hon säger vem hon vill titta på - Jag se Agnes, säger hon (konstigt nog uttalar hon Agnes perfekt) och så plockar jag fram en bild på Agnes och Lova blir helnöjd! När vi gått igenom hela registret med kusiner är hon klar. Att rita är ett tredje intresse och det ritas precis överallt, på soffa, soffbord,på kläder och så ritar hon på sig själv. Som tur är det whiteboard-pennor så de är inte så svåra att få bort från hennes små armar och ben. Hon får ha en penna åt gången och så får hon be om dem. Då har jag lite koll på henne när hon ritar, men i bland hinner man dock inte reagera innan lilla handen målat på ett olämpligt ställe. I morgon åker jag, Lova, mamma och pappa upp till Göteborg. Pappa ska till läkaren och sedan blir det shopping och lunch på stan! Det blir en heldag med andra ord. Kul!

3 kommentarer:

  1. Känner igen de där intressena!!

    Hoppas det gick bra här uppe, och hade en behaglig resa hit och hem. KRAMAR från oss

    SvaraRadera
  2. Va söt hon är=)=)
    Vira ringer också till allt och alla=)
    Man får liksom ha knappsatsen låst annars ringer hon upp hela Göteborg
    Kram Sandra=)

    SvaraRadera
  3. Japp, det verkar som om det är kul att ringa:)

    Allt gick bra i Götet, Kiqi (som du i och för sig redan vet om nu, haha;))

    Kram till er båda

    SvaraRadera