onsdag 30 mars 2011

Göteborg tur och retur!

I går åkte vi alltså till Göteborg för vad vi trodde var ett kort läkarbesök för pappa. Det tog fem timmar, så att det där med kort besök var verkligen en överdrift. I alla fall, besöket gick bra! När det väl var dags för shopping var vi så trötta och hungriga, pappa och jag, så att prioritet ett var att äta och sedan var vi så trötta att shoppingen valdes bort. Mamma och Lova skulle ha följt med men mamma tyckte att det var bättre hon stannade hemma med Lova och hon hade rätt i det. Fem timmar på sjukhus är inte highfive för en tvååring. Dessutom kändes det onödigt att ha med henne på en resa på 46 mil tur och retur när hon inte hade någon egen anledning att åka upp. Det är bara tröttande för en liten Lova! Allt löste sig till det bästa! I dag händer inte mycket. Jag är klistrad vid datorn i vanlig ordning, Lova är på dagis! Ytterligare ett barnkalas för lilla Agnes, syrrans minsta, är planerat till på lördag. Hon fyller 6 år och är inte så liten längre. Mer om detta senare... På verkstan händer just nu en hel del. Det är en trött och hungrig man jag får hem här om kvällarna. Han har mer olja än vanligt på händerna och till och med ansiktet är nersotat, men det är kul att det går bra! Det är bilar, släp och cyklar som lämnas in. Cyklar!?!? Visst, nu är det snart vår och då ska cyklarna fram. Jag vet inte ens om vi har någon som fixar cyklar i denna byn, kanske är det därför Per får in dem? Min cykel är också ett projekt. Växlarna är sönder och så behöver den pumpas och tvättas. Jag kanske ska lämna in den....

2 kommentarer:

  1. Så kul att det går bra för Per på verkstan=)
    Hälsa från oss=)
    Synd att det ej blev shopping i stan men känner jag dig rätt så tar du snart igen det=)haha!
    Jag hoppas ni menar allvar med att komma till Bohuslän i sommar. Ni är väntade=)
    Har ni planerat semester?
    Elvira trillade illa på dagis i går
    så det blev en vända till sjukan och där blev vi kvar i två timmar. Hennes hand är stukad men inte bruten enl.läkarna. Den ser ut som en boll så svullen=( Jag blir så ledsen=(=(
    Jag har varit hemma med henne i dag
    Kram=)

    SvaraRadera
  2. Neeeej va säger du? Lilla Viran, hur kunde det hända? Har hon fått smärtstillande? Hon sover väl inte i natt då, lilla gumman:( Nej vi har ingen planerad semester förutom v. 30 när vi ska vara i stugan i Mellbystrand hela veckan med mina syskon m. familjer. Sedan mina kusiner i grannstugan. Vi gjorde så förra året och hade jättekul.Per kommer dö om han behöver semesterstänga mer än två veckor....men dagsutflykter kommer vi att göra lite varstans.
    Bohuslän till er, Liseberg med Lova, Kungälv till svärmor och Skånes djurpark med Lova. Detta är vad jag vet nu!
    Krya på Viran, kram

    SvaraRadera