torsdag 24 mars 2011

Vardagskväll

Jag sitter med ett färskt nummer av Amelia brevid mig, i bakgrunden hörs tvättmaskinen. Datorn har jag i knät, det är viktigt, den kan ju rymma annars....hemska tanke! På tv:n visas Kalla Fakta och jag slänger en och annan blick för det är oerhört tragiskt, en kvinna har blivit mördad av sin ex-man. Efter sig lämnade hon två barn, 10 och 13 år gamla. Jag mår illa. Hon fick inte det skyddet hon begärde när hon ringde på hjälp kvällen innan. Hon är inte den enda och inte den sista. Tyvärr! Lova sover tryggt i sitt rum. Per har jag brevid mig. Nu tror jag dessutom att vi bestämt oss för hur Lovas kommande kalas ska se ut.

I morgon är en ny dag!

5 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Ja men visst är det så, att man förfäras av allt ont runt omkring en. Hade jag inte fått mina kloka ord och goda råd och ventil att bearbeta allt jobbigt både i kyrkan samt på mitt rehabteam hade jag kvävts för länge sedan. Jag tror jag hade dött. Inombords.
    Nu tror jag på det goda, och att varje liten fin handling kan leda till ngt stort,
    ha en fin kväll,
    jag vill med ha en lap top,
    den drömmen slogs dock ned av det förfärliga skattebesked på minus 10500 kr idag,
    huvaligen, som sagt, styrka!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Neeeej men va säger du, 10500 kr? Fy och usch för det:( Jag har inte vågat gå in på Skatteverkets hemsida, jag väntar på beskedet då jag får skjuta det lite på framtiden...men det är klart, en viss nyfikenhet finns ju där!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Jag fick med restskatt:( Helvete!

    SvaraRadera
  4. Förresten jag såg också kalla fakta och det var skrämmande:(

    SvaraRadera
  5. Ååå nej, skit också!! På restskatten alltså!

    Kram

    SvaraRadera