torsdag 21 april 2011

Hantverk och välgörenhet



Hjärtekatten - ett välgörenhetsprojekt som bedrivs av Therese (www.the-fuck-up.blogspot.com) och Susanne verkar vara ett intressant projekt för alla er som gillar att virka och att samtidigt bidra med något gott. Projektet går ut på att virka och skänka katter till barnhjärtavdelningen på Drottning Silvias Barn- och ungdomssjukhus i Göteborg. Tanken är att varje nytt litet hjärtebarn ska få med sig hem en hjärtekatt. Deras första mål är att få ihop 100 virkade katter! Vill du bidra till denna underbara idén? Ta chansen och virka en katt - du får rabatt på garnet. Börja med att kika in till Therese (klicka på länken) för mer information.



4 kommentarer:

  1. Toppen! Tack för att du hjälper oss att sprida budskapet!

    /Therese

    SvaraRadera
  2. Såklart, jag hjälper gärna till med det jag kan:)

    SvaraRadera
  3. Fin tanke hoppas det går vägen,det får mig att tänka på alla små som lämnar sjukhuset med en annan dom CANCER. De skulle väl vilja ha en katt med cancer med sig hem? En katt som förstår dom när det är som jobbigast
    Det finns ingen brist på alla projekt som vi skulle kunna starta upp. Vad fint att dessa båda tjejer nu går från ord till handling.
    HEJA! Tyvärr är jag en tönt som inte kan virka och jag har ingen blogg som du vet. Detta trots att du tjatat litegrann på lilla mej;)
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Ok Maria, då är det rätt tillfälle nu att starta en blogg...för att sprida budskapet om hjärtekatten:) Jag skulle bli en följare direkt...det vet du:)
    Kram

    SvaraRadera