torsdag 21 april 2011

Skärtorsdagen är till ända!



GLAD PÅSK ALLA NI FINA DÄR UTE




I dag på självaste skärtorsdagen har jag och Lova ätit lunch i byn, promenerat vår lilla runda, skickat i väg ett paket med lite kul saker till våra vänner Kiqi och Mama och sist men inte minst handlat en påskinspirerad bukett med tulpaner till mina föräldrar. I byn träffade vi på Camilla och hennes lilla Zoie....som i och för sig inte var så liten längre:) Det är synd och förbannad skam att det är så långt mellan våra träffar, men det är alltid kul att spontant stöta på människor man inte sett på ett tag. Osby slog värmerekordet i landet med sina 22 grader i dag och jag tultade omkring i min nya fina Didriksson jacka men tillslut fick jag lägga den i korgen på Lovas vagn. Jag höll på att förvandlas till en pöl av svett. Även Lova fick lägga sin jacka i vagnen men mössan den vägrade hon att ge mig och när den äntligen kom av så såg hennes hår inte klokt ut. Luggen stod rakt upp och ruffset där bak, vilket är konstant, var värre än någonsin.

Lovas nya look, svettlooken, får man lättast till om man sätter en mössa på huvudet och går ut i 22 graders värme....om någon nu mot förmodan är intresserad av att fixa denna looken på sin lilla arvinge!


Hemma hos mina föräldrar visade det sig att pappa var lite trött och mamma hade slutat tidigare på grund av helgen som kommer. Hilma var där eftersom syrran jobbade, så Lova blev eld och lågor. De lekte och busade, grät och slogs! Den ena (läs Hilma) var trött som bara den och den andra (läs Lova) hade en gnällig dag. Resultatet av detta blev NOT NICE!


Mamma och jag provade avleda bråk med att bjuda på äppel, kex och så vidare. Vi plockade undan leksaker som de bråkade om, sjöng tillsammans och matade fåglar i trädgården. Vi jagade dem när de försvann bakom husknuten, serverade dem dricka med jämna mellanrum, gungade Lova som hon älskar och gick för att möta syster Josse när hon kom från jobbet.


Shit pommes, tänk om man hade fått tvillingar som förstföderska? Jag hade förmodligen gått i väggen och hamnat på hispan. I bland tänker jag på mamma som hade en sexåring (jag), en fyraåring (min bror) och så fick hon tvillingar (mina systrar). Dessutom var mina systrar sjuka i gluten och skulle matas fem gånger per barn och natt. Att mamma ens lever i dag tycker jag är en bedrift;)



För er som undrar så ska jag snart ta upp min fotoutmaning igen!


















3 kommentarer:

  1. Herremingud vilket jobb din mamma haft
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Glad påsk
    Maria, Henke och barnen

    Svettiga looken har fått fäste i vårt hem. Jag svettas bara jag rör mig en millimeter i solen. Henke svettas bara han stiger ur sängen. Ungarna svettas i sina mössor som Lova och har ofta svettiga looken när de kommer från dagis.

    Jag lägger mig ner på knä och bugar för din mamma. Jag har två pojkar och håller på att gå i väggen varje dag typ;)

    SvaraRadera
  3. Maria,tack! Hoppas resten av er påskhelg varit bra, den också:) Hahahaha, svettlooken ja, den är inte svår att få till när det överstiger 20 grader ute;)
    Neeeeejdå inte gå i väggen nu!
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera