onsdag 20 april 2011

Mycket skratt och några lärdomar på måndagens sminkkväll

Boxen på bilden kommer från Mary Kay och kostar runt 1500 kronor komplett
(bild lånad från Google) Ja och så var vi då äntligen, Anna och jag, på Mary Kays smink-kväll på Borgen här i Osby. Vi rengjorde hyn, peelade läpparna och smörjde in hela ansiktet med primer. Sedan var det dags att prova ut en perfekt bas, foundation! Min hette beige 4 om jag minns rätt! Jag köpte den inte eftersom jag kommer inte använda foundation nu till sommaren. Till hösten ska jag köpa den för jag tyckte den var bra och jag fick verkligen prova ut en ordentligt vilket man aldrig kan göra på samma sätt i en butik. I stället blev det tre ögonskuggor och en rouge, samt en rougeborste jag köpte!
Ögonskuggorna var väldigt jordnära i färgerna och passade mina blå ögon perfekt!


Puder struntade jag i då jag hittat min favorit i ID bare minerals. Deras mascara slår inte heller min favorit Lancome Hypnose....den enda jag för tillfället köper!


Nu klarar jag mig på sminkfronten ett tag framöver

3 kommentarer:

  1. Jag var på Mk för en månad sen
    Notan; tusen kr men då fick jag
    ändå bara hälften av vad jag ville ha=(=(
    Jag har provat deras produkter innan gillar sminket men ej hudvården som ger mig tilltäppta porer=(
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Shit det är så sjukt dyrt frågan e om det är värt det? Jag tvivlar starkt!
    Jag köper dyr hudvård men medelbilligt smink
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Sandra, nej det är inte mycket man får för tusen kronor:( Jag blev jätteröd i ögonen av deras hudvård, Anna också!

    Maria, nej det är frågan om det är så mycket bättre än medeldyrt smink?? Jag gillade några av deras ögonskuggor, tre färger i min smak så jag var tvungen att ha dem;)

    Kram på er

    SvaraRadera