torsdag 14 april 2011

På kvällskvisten

Ett glas påskmust light står framför mig, årets första! Den var ingen höjdare, den ska inte vara light men nu är den det. Per är starkt motståndare till drycker med socker i och i ärlighetens namn är det väl ganska bra. Kylskåpet är påfyllt och fruktfatet innehåller alla sorter efter en shoppingtur till Maxi. Lova älskar äpple och ögonen tindrar när hon ser de blanka röda äpplena. Per faller lätt för bananerna och ska man hinna få en själv så gäller det att man är ute i tid, två dagar efter inköpet, annars tar de slut. Själv äter jag gärna melonen och vindruvorna. Vindruvorna får jag i och för sig slåss om med en viss liten dam. Förutom att handla mat bestämde vi oss för att äta ute i kväll eftersom vi visste att vi skulle vara hemma sent och då är det inte så lockande att börja greja i köket. Jag åt en snitzel som smakade ofärdig och salt, den var hård i kanterna hade konstig färg. Jag var inte på humör för att klaga och eftersom Lova lämnade kvar mycket av sin portion potatismos med köttbullar så tog jag hennes rester i stället. Jag var bara ute efter att bli mätt så vi kunde åka till Maxi och sedan hem och krascha i soffan. Nu sitter jag här i soffan, på tv går en gammal svensk film - Mimmi och Reine i fjällen! Det verkade som att Per somnade med Lova när han skulle natta henne så frågan är om det blir någon film i kväll. Nähä, när man pratar om trollen så... Här kommer Per och nu blir det filmtajm!

4 kommentarer:

  1. Påskmust Light, den enda rätta! Han har så rätt Per.. Haha! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hahaha, njaeee inte påskmust light men annars light i det mesta som Pepsi Max och Cola Zero:)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Nu blev det fel igen. Inte Cola Zero, bara Pepsi Max! =D

    SvaraRadera
  4. Hahhaa, jag ger mig, du har rätt
    DET ÄR BARA PEPSI MAX SOM GÄLLER;)

    SvaraRadera