måndag 18 april 2011

Snart kommer svärmor!

Lägenheten är snart färdigstädad, jag tar en paus och passar samtidigt på att äta en sen frukost bestående av havregrynsgröt med russin och äpple (som läggs ner i den heta gröten och får mjukna), kanel och kall mjölk! Om ungefär tre timmar kommer svärmor från Kungälv, hon var på väg ner hit men mellanlandade i Ullared för att shoppa. Hon har köpt nya däck till sin bil av Per så hon ska få dem ditsatta på verkstan och så passar hon på att bo över några nätter hos oss för att få rå om Lova, som hon säger! Lova befinnner sig på dagis men jag ska hämta henne tidigare i dag, sedan blir det nog farmor som gäller hela kvällen. I går tog vi en shoppingrunda till Kristianstad för att Per behövde ett verktyg på Biltema. Det blev lite lunch på stan och så tittade vi efter skor till Per. Sedan hälsade vi på mina föräldrar där även syster Johanna med familj fanns på plats. Barnen stojade både inomhus och utomhus. De blev kvällsmat där och sedan åkte vi hem och gjorde ingenting. Ett perfekt avslut på en händelserik söndag! I kväll ska jag och Anna gå på lära-sminka-kväll för Mary Kay på Borgen. En uppföljning på hudvårdskvällen för flera månader sedan. Uppdateringar kommer! Ha en fin måndag för det har jag:)

2 kommentarer:

  1. Nice med besök av svärisen i alla fall när man har en vettig som du;)
    Så kul att "lära sminka sig kvällen" blir av:)
    Ha skoj!
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja bara kul grejer nu ett tag;)
    Kram på dig

    SvaraRadera