söndag 3 april 2011

Söndags-svammel från en trött mamma!

Det är söndagkväll, Lova var inte alls intresserad av att gå och lägga sig i kväll. Hon skrek, vrålade, kastade både napp, gosedjur och täcke över sängkanten. När det sedan gick upp för henne att hon kastat bort nappen skrek hon än värre. Jag sjöng, läste saga, klappade henne på ryggen....ingenting hjälpte i kampen mot övertröttheten. Tillslut när jag inte hade någon energi alls kvar kom sömnen som en befriande lättnad. En välkommen vän! Alldeles svettig i pannan och i håret somnade Lova med fötterna på sin kudde, precis som Pippi gör! Allt blev visst lite tokigt i kväll. Nu känner jag mest, ge mig något att äta så jag återfår energi. Jag är sugen på glass med jordgubbar, chocklad, ett stort rött blankt äpple eller en påse smågodis. Vad som helst hade gått bra....just nu. Äpplet vore förstås det bästa...men vi har inga äpplen hemma. I stället hällde jag upp en kopp varmt svartvinbärstee och tog ett halvruttet päron. Det får duga! Jag måste handla i morgon! I dag har dagen gått ut på att städa och feja. Jag har både dammsugit, tvättat golv, tvättat fyra maskiner tvätt, dammtorkat, putsat badrumsskåp, vitrinskåp och tv. Jag har tvättat och rensat bort vinterkläder. Nu är vi inne i april månad och våra vårjackor och skor åker fram. Kängor, tjocka jackor och vantar åker in i klädkammaren, tillsammans med mössor och halsdukar. Det är alltid lika skönt att få undan det. Detta är vad jag sysslat med i dag, städ och rensning, och jag mår som en prinsessa nu när jag är klar. Som vanligt. Utöver detta blev det en promenad. Lova har varit med sin pappa på utflykt till både Kristianstad där reservdelar till bilar skulle handlas in, men även till Vittsjö där ett släp skulle lämnas till kund. Dessutom fick jag höra att hon varit hos sin mormor och morfar på fika i förmiddags. Förmodligen hann de med en del. Några timmars slappande vid datorn nu och sedan kommer jag stupa i säng. I morgon är en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar