lördag 21 maj 2011

Klockan sen natt!

Ja då sitter jag här igen klockan sen natt och är klar med det jag hade planerat för dagen.
Min lilla höna åkte hem med sin moster efter dagis och hade säkert en mysig eftermiddag med kusinerna på deras gräsmatta. Solen letade sig fram mellan molnen under eftermiddagen.
Under den värdefulla tiden jag var själv hann jag svara på två mail och ringa ett viktigt samtal. När kvällen kom och middagsdisken var avklarad tjatade Lova till sig några avsnitt av Pingu på DVD sedan var det läggdags för henne. Själv kikade jag hit in på bloggen och svarade på era kommentarer, lika kul som alltid! Tack för att ni gör era röster hörda! Det tog dock aningen längre tid än vad jag tänkt mig så dagens inlägg blev först nu. Här emellan har jag läst Vi föräldrar som ni kan se i bild. När den var lusläst påbörjade jag min ena nyinköpta bok Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer, min absoluta favorit när det kommer till kvinnliga komiker/skådespelare. Den verkar lika bra som jag har förväntat mig så det blir nog ingen besvikelse där! Mia Skäringer har en speciell plats i mitt hjärta sedan hon rusade omkring i stora mormors-trosor arg, nyförlöst och hög på hormonomställning i tv-serien Solsidan.
Succé om ni frågar mig! Att ens våga visa sig så där är värt en eloge och att sedan göra det i en serie som ses av två miljoner svenskar och samtidigt behålla sin värdighet.
Den andra boken jag köpte heter Varför gråter inte Emma? och är skriven av Emma Jangestig vars två små barn Saga och Max mördades i deras eget hem. En tragisk nyhet som berörde hela det svenska folket djupt. Så även mig. Jag har läst delar av Emmas blogg och blev tagen av hennes förmåga att kunna hitta en ny mening med livet och gå vidare i en situation som de flesta av oss inte ens vågar tänka på.

Förutom att läsa tidningar och böcker så har fredagskvällen även gått ut på att äta!
Ja, tro det eller ej. Till middag blev det kycklingfilé med mozzarela och tomat, ungsbakade grönsaker enligt ett GI recept. Gott som bara den! Som vanligt var det Per som kockade och jag som önskade. I bild ser ni mitt och Lovas mellanmål som jag skröt om här på bloggen i går;) Turkisk yoghurt, valnötter och blåbär för mig och banan istället för blåbär till Lova. Tyvärr har det också blivit lite mycket choklad i kväll. Nya tag i morgon!

Det är inte varje dag jag köper kläder till mig själv. Faktum är att jag missar ganska ofta mig själv och kommer hem med nya kläder åt Lova istället. Men ingen regel utan undantag, i dag handlade jag till mig själv. Denna rosa Adidasjackan med vita klassiska ränder blir fin till solbrännan och över linnet när solen går i moln. Rosa funkar till nästan allt, svarta och beiga shorts eller till en vit kjol och långt vitt linne. Eller varför inte till min jenaskjol?
Perfekt! Det var med ett glatt humör som jag hängde in den i gaderoben.

Lilla hönan bjuder på ett foto av sig själv i bikini och så visar jag även den fina blomstergruppen i lite shabby chic stil som Per fick av en nöjd kund! Hade vi haft en trädgård så hade den fått stå ute, det är där den hade gjort sig bäst.

Nej nu är det dags för sängen, klockan tidig morgon kommer vi att ha en tassande höna på ovanvåningen som vill ha frukost

Godnatt!

5 kommentarer:

  1. Snygg jacka och kul böcker som jag gärna lånar sen om jag får?
    Läser Viveca Lärn nu och gillar dom:)
    Jasså Per får blommor han? Han är säkert en duktig bilmek.
    Passar den bikinin ännu på Lova eller är detta en ny? Nu åker vi ut till Ikea Bäckebol och äter lunch. Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. SKITSNYGG JACKA=)=) Avundsjuk till tusen!!!

    Jag är svag för adidas
    för jag gillar färgerna
    på deras kläder snitten
    och ränderna.
    På sommaren så är en wct adidiasjacka
    något av det mest praktiska plagg
    man kan ha=)
    Jag har en i svart med vita ränder
    men skulle vilja ha din rosa
    nu på sommaren=)=)
    Det har kommit ut en lila med
    organge ränder också
    Läckert!!
    Ring mig när du kan.
    Du svara inte nu märkte jag=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Maria,absolut du kan låna böckerna när jag läst dem! Viveca Lärn ska vara bra men än så länge har jag inte läst något från henne. Låna dina kanske? Bikinin Lova har är gammal, från förra säsongen...men den ser ut att passa nu också! Hoppas ni hade en bra dag på IKEA och fick god lunch:)

    Sandra,ja jag tror också att en sådan jacka är lagon varm/sval för sommaren! Svart är klassiskt och snyggt!
    Ringde dig vid 17 tiden men då svarade inte du;)Hoppas det inte var något viktigt?
    Hör av dig igen!

    Kram sötisar!

    SvaraRadera
  4. Jag måste säga att jag tycker du gör så roliga inlägg med mycket bilder och texterna skriver du bra. Det är roligt att få se vad du handlar och vad du läser. Bilderna på Lova är helt klart roligast tycker en "gammal tant" som jag. Det var så länge sen mina var små
    Fin jacka som mina döttrar skulle kunna dödat för men vi har inte råd.
    //Carina

    SvaraRadera
  5. Tack Carina för de vänliga orden om bloggen. Jag blev jätteglad!! Det kändes som om det var detta jag behövde höra nu för i går hade jag jättestor lust och bara skriva BLOGGPAUS med stora bokstäver i ett inlägg och sedan inte visa mig här förrän jag hämtat ny skrivarkraft;)

    Tack
    Kram Jennie

    SvaraRadera