söndag 29 maj 2011

Mors dag!

I dag har hela söndagen varit mammas! Klockan 13 anlände hela gänget till mamma och pappa, jag och mina syskon med respektive och barn. Kalkonmiddagen stod färdig och hela huset luktade gudomligt. Mamma fick blommor och trädgärdsredskap utöver lådan med ostar som hon fick av oss i fredags. Det var en glad mamma som mötte oss i dörren! Barnen kastade i sig maten för att kunna springa ut och leka på trädgården, de gungade och band blomsterkransar. Ett tag sprang Lova i rabatterna med bara strumpor och Agnes trillade baklänges från rutschkanan. Full rulle, som vanligt! Hunden Johnsson suktade efter rester och en sak är säker, han behövde inte gå hungrig från festen. Efter all kalkon med gräddsås fick han också smaka på kladdkakan med grädde som det blev till kaffet. En mycket givmild Loke som kom förbi på besök med sina föräldrar matade honom frikostigt direkt från bordet:)

Hur har det då gått för mig och mitt GI denna helgen? Fullständigt åt skogen! Ni anar inte! Jag har festat på potatis, kladdkaka, godis och popcorn.
I morgon tar jag nya tag och förtränger helgen!

8 kommentarer:

  1. Tack så mycket:) Är bara att skicka iväg ett mail om det är något du är intesserad av:)

    SvaraRadera
  2. Skön dag ni haft hemma hos mamma=)=)
    Kanonbra att barnen kan springa fritt=)
    Vi har varit på två ställen
    hos mamma och hos Henkes mamma
    Eva med blommor och choklad!
    Flängt runt som vanligt.
    Viran fick nog en sockerchock tilslut
    Varöfr måste mormor och farmor tuta i henne socker jämnt=(
    ååå hon är sååå sööööt och så får
    hon lite socker till och lite till!

    SvaraRadera
  3. Trevlig söndag!
    Helg är helg men kämpa på nu i veckan med gi
    Lycka till kramar från Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag! Mycket mat och trevligt umgänge.
    Vad synd att vädret inte bjöd till Tosselilla-läge. Jag kan tänka mig att det kommer vara ganska mycket folk där på söndag, iom att det är långhelg. Fast, stället sväljer mycket folk. Var bor ni?
    Jag har två barn. En pojke som fyllde fem för bara en dryg vecka sen, och en liten flicka som är tio månader. Två tokiga och helt underbara barn.
    Hoppas du har haft en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Halloj Jennie...läser ikapp lite efter helgen :) Kan tänka mig att ni har det jättemysigt när ni träffas i er familj, goa, glada människor och barn :) Slå en pling när ni kan ses...kramar

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig dag med familjen:)/Kajsa

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt och gottigt ni haft det. Kalkon som är så gott!!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Sandra,tråkigt när de runt omkring en inte lyssnar och ger barnen socker, grrr!!! :(

    Maria, nu kämpar jag igen:)

    Sandra R, vi bor i Osby i norra Skåne på gränsen till Småland.

    Hanna,jag ska kolla vilken dag som passar och så ringer jag:)

    Kiqi och Kajsa, japp det var en mysig kväll med mycket god mat:) Lite väl gott för mig och mitt GI-tänk...men nu är jag på banan igen, haha;)

    Kram på er alla

    SvaraRadera