tisdag 31 maj 2011

Helt vanlig vardag - fast med strålande solsken!

Lova och Bosse, allt annat än vänner idag!



Det är tisdagkväll och vi har haft ett helt fantastiskt väder i dag med sol och blå himmel. Jag och Lova gav oss ut på en cykeltur i eftermiddags och Lova skrek bak på cykeln


- Mamma jag cyklar!


Att det kan vara så in i nordens kul att åka bak på cykeln! När vi åker i nerförsbackarna och det går fort kryper hon ihop och gömmer sitt ansikte mot min rygg. Förutom att åka runt på en cykel så har vi träffat på Bosse (vår katt) utomhus där vi minst anade att han skulle vara.

Lova gick fram för att klappa honom och han lade sig ner vid hennes fötter. Plötsligt bestämde hon sig för att sparka på honom istället för att klappa och Bosse for i väg som en raket. Stackars katt! Efter en tillrättavisning skämdes hon rejält! Mot alla odds kom Bosse tillbaka men han var reserverad mot Lova. Rätt som det är kom även en annan katt och Lova utbrast glatt


- Bosses kompis!


Mycket riktigt, det var grannens katt som Bosse alltid hänger med:) Lova snackar minst lika mycket om den katten som om Bosse. Den gul/vita tjockisen tittade reserverat på Lova och tog sedan det kloka beslutet att inte gå fram till henne. Smart katt!


När det sedan var dags för kvällens middag åt vi ute på mina föräldrars altan. Att sitta inne i en varm lägenhet på andra våningen var det inte tal om...inte i detta vädret! Det blev årets första nypotatis och sill med gräddfil. Dock utan nypotatisen för min del! Jag käkade en tomat-och- rädisor- sallad med purjolök i (gräslöken var slut på ICA - de hade haft problem med leveransen av grönsaker) Jag vågade mig till och med på att skiva ner gurka trots larmen om Ehec- smittan som cirkulerar. Med lite gräddfil till det så blev det ätbart!


2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt med katter och små barn.
    Vi har alltid haft katt och när mina flickor var små var dom inte snälla vid den.
    Vi försökte lära dom att inte slå eller dra i svansen men dom blev nog tre år innan dom förstod allvaret=/
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog som du säger att barnet ska ha hunnit bli tre år innan det förstår att man inte sparkar, slåss eller retar upp en katt;)
    Lova är väldigt långt från att fatta detta....hon bara tittar ner och sedan upp med ett lyriskt skratt....precis som om jag skojar!

    SvaraRadera