söndag 14 augusti 2011

En söndag i lugnets tecken

En nyklippt (förvånad?) tjej tittar på tecknat på tv och det gör man bäst stående! Tyvärr blev bilden på håret bakifrån suddig så jag kan inte visa er hur kort håret blivit....men det kommer!
Lova var inte så pigg på att sitta still när Jenna klippte så håret blev kanske inte som Jenna hade tänkt, men det blev bra jämfört med innan och det är huvudsaken!

En gratäng med räkfyllning är klar att sättas in i ugnen! Made by Per

Det är söndagskväll och vi har det mysigt på hemmaplan

7 kommentarer:

  1. Jag satt och kollade igenom blogg efter blogg, men det var tydligen total bloggtorka idag då det var söndag - men sen kom DU och räddade min kväll ;) .
    Hoppas Ni har haft en härlig helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha det var ju kul att jag kunde rädda någons helg;) Jo allt är bara bra här, hos er också? Vi måste ta biokvällen snart...är så sugen på bio...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Muuums vilken god
    gratäng=)Fina Lova
    Det syns att något
    hänt med håret
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Vilken söt Lova! De där TV-blickarna är underbara - fjärranskådning.

    Åh, fiskgratäng. Om ändå maken åt skaldjur! Jag ska nog göra en åt mig och barnen. Hoppas den smakade.

    SvaraRadera
  5. Sandra, ja den var god, men godare i dag, se förklaring nedan:)

    Sandra R, tack!! Jodå gratängen blev bra, men jag kan rekomendera att ha mer mos och mindre fyllning än vad vi har på bilden...det blev aningen blaskigt och när den hade fått stå till sig i kyl (det som blev över) så blev den bättre faktiskt! I dag hade jag och Lova resterna till lunch....alla smaker var godare och moset hade hårdnat lagom mycket. Det var första gången Per gjorde en sådan här men nästa gång blir den bättre:)

    Kram på er båda

    SvaraRadera
  6. Hahah, vilken underbar bild på Lova!! Och den där gratängen varken ser eller låter tråkig. Mums!!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. hihi, japp...hon ser verkligen ut att vara helt av banan;) Prova gratängen!! Vi hade både vit fisk och räkor i den, bara räkor hade nog blivit lite tråkigt!
    Kram

    SvaraRadera