fredag 12 augusti 2011

Jag får ofta höra att jag inte är klok!

Och ska man se krassst på det så kanske det ligger något i det. Klockan är just nu tjugo minuter över tre på natten och jag har städat järnet här hemma. Här är lugnt och tyst, ingen sambo och ingen dotter. Det lämpar sig perfekt för städning! Det enda jag inte har kunnat göra är att dammsuga med hänsyn till grannarna. Jag har torkat alla köksskåp, städat skåpet under vasken, putsat tv-rutan och vitrinet. Torkat av soffan och dammat av alla möbler. Dammat fönserkarmar och en persienn. Jag har burit upp rena kläder till Lovas byrå, hängt av tvätt, vikt tvätt....förmodligen kommer jag drömma om tvätt när jag nu lägger mig. Jag har samlat sopor och varit ute med dem i tunnan. Jag har satt pantflaskor i bilen så att Per pantar dem i morgon när han handlar.

Vad vill jag ha, en medalj? Nej, men en smäll på käften så att jag slutar upp med dessa nattliga bestyren;)

Fast....det blir ju rent och fint här!

Nähä, godnatt gott folk!

5 kommentarer:

  1. Jag skickar en käftsmäll
    med express posten från
    Göteborg=)
    Hur orkar du?

    SvaraRadera
  2. SandraPanda skicka två (en från mej med)

    Ärligt talat Jennie hur fan orkar du hålla på? Alltså du får gärna komma hem här och städa på natten jag kan sätta öronproppar i ungarnas öron och fylla Henke så han däckar. Själv kan jag sova på hotell;)

    Du kan få min hotellfrukost sen när du är klar

    SvaraRadera
  3. Är Du nattmänniska precis om Jag? Ska Jag rensa så ska det ske på nätterna, särskilt när man börjar bli trött och slänger näst initll allt ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du är ambitiös du!/Kajsa

    SvaraRadera
  5. Sandra, tack snälla, den kommer väl till pass! Jag slår mig själv lite nu och då, när det behövs, hahaha!

    Maria, hahahah du är inte helt hundra, du heller! Viss, behöver du städhjälp så kan jag rycka in, men det blir hög timpenning på det;) Hotellfrukost kommer du inte långt på;)

    Jannika, jajemensan en nattmänniska ut i fingeropparna;) Jag rensar i och för sig dagtid också, men då får inte Lova vara med...för då blir det pannkaka av allt...

    Kajsa, ja det har jag beskyllts för ett x antal gånger...jag tror det stämmer ganska väl på mig:)

    Kram på er alla

    SvaraRadera