fredag 12 augusti 2011

En dagens tack!

Dagens läsning! Jag längtar tills kvällen kommer så jag kan sätta mig ner med denna.....




Dagens skrivuppgift, en ifyllnadsbok om mitt första år som mamma. Visserligen har det första året passerat för över ett år sedan, men jag fortsätter att med jämna mellanrum uppdatera boken. Hoppas Lova vill läsa i den när hon själv ska bli mamma!


Vänder man på boken så är hälften av sidorna en ifyllnadsbok för pappa - Mitt första år som pappa! Om Per har fyllt i något? Neeeej, det är för fjolligt för en så macho man som han;) Har ni tips på hur man får en man att greppa pennan och börja skriva känslosamma saker så ro hit med dem!

Dagens utsikt från ett smutsigt köksfönster!


Dagens besökare har jag ingen bild på men han kom från Helsingborg för att titta på vissa anmärkningar i lägenheten - vår fastighetsskötare! Han konstaterade att vi ska få ny blandare i köket, vi ska få nytt lås och handtag i ytterdörren, vi ska få en ny diskmaskin - finally!!!


Vi som haft en smal eländig diskmaskin som knappt rymt en familjs måltid ska nu få en standardmodell (Siemens) installerad nästa vecka! Jo, man tackar!!! Med lite tjat och fina argument kommer man långt har jag fått erfara;)




Dagens utflykt blir till Kristianstad för att äta middag ute!


Dagens finaste är Lova och givetvis dagens bästa är NI UNDERBARA VÄNNER, SYSKON, BEKANTA OCH ICKE BEKANTA SOM LÄSER I MIN BLOGG




Ta hand om er




TREVLIG (och avkopplande) HELG





3 kommentarer:

  1. Härligt med en massa nytt till hemmet!

    Kan du inte bara säga som det är till din sambo, att det är för Lovas skull han ska fylla i boken. Han behöver inte vara jätteemotionell, bara några snabba tankar. Lova lär ju ändå komma på hur pappa sin är i sättet. :)

    Hoppas ni har en fin middag i Kristianstad!

    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Låter skönt att sjunka ner i soffan med en god tidning. Trevligt att hyresvärden var tillmötesgående och fixar det som behövs fixas! :-)
    trevlig helg,
    kram!!

    SvaraRadera
  3. Sandra, jag har försökt något liknande med Per...men nope! Tramserier, tycker han;)

    Caroline, jag får kämpa på ganska hårt för att få det vi har rätt till här i lägenheten...men skam den som ger sig;)

    Stor kram till er båda

    SvaraRadera