onsdag 10 augusti 2011

Resten av vår lediga dag tillsammans!

För ganska exakt två och en halv timme sedan började jag tjäna pengar! Jag sitter nämligen hemma med full betalning i dag, det är inte fy skam! Jag hade för många inarbetade timmar och nu får min kollega arbeta lite för mig. I stället för att gå till jobbet har jag och Lova varit och matat änderna och lekt på lekplatsen. Vi har också hunnit med att göra is-glass i form som just nu står i frysen och väntar på att bli klar för att ätas. Ovan har ni några bilder från lekparken. Det gungas, byggs sandslott och så smakas det på brödet som änderna skulle ha fått. Lova åker bil, rider häst och åker rutschkana. Livet leker och vinden hugger tag i hennes tunna hår. På Lördag åker en bra bit av håret bort för då ska nämligen både jag och Lova klippa oss hos Jenna. Hon är frisör och kommer hem från sitt arbete i Växjö. Då är hon så snäll att hon klipper oss i sin egen studio i föräldrarnas hus.

På tal om vinden så verkar det som om vädret inte riktigt kan bestämma sig i dag. Det blåser som bara den, solen tittar fram men samtidigt hotar svarta moln över sjön. Solen går ibland i moln och då kommer först några droppar regn för att sedan lämna plats för solen igen. Rätt som det är hällregnar det utan förvarning och man får springa för att leta skydd. Sitter man dessutom på en cykel utan regnkläder (som vi gjorde) så är man inte så tuff. När vi kom hem droppade det om oss. Lova gick raka spåret till frysen och frågade

-Mamma glassen klar?



4 kommentarer:

  1. Hej!
    vilken söt Lova jag ser och underbar tröja!
    Jag älskar vinden...
    kram!

    SvaraRadera
  2. Mysigt att få vara hemma med barnen:)
    Ni verkar ha haft en trevlig dag.
    Å vilken snygg tröja hon har på sig den stickade alltså. Att vara hemma med lön kan man lätt leva med:) Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Inte helt fel att vara hemma och få betalt nej.
    Jag tycker också som dom andra att hennes tröja är jätte fin. Hur smakade glassen då?
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Tröjan har Lova fått ärva av sin kusin Agnes. Den är hemmastickad

    Carina, glassen gillades;)

    Kraaaam

    SvaraRadera