tisdag 6 september 2011

Enligt statistiken sker de flesta olyckor i hemmet - jo, jag tackar!

Hade jag ätit lika mycket som min dotter just nu gör så hade jag rasat i vikt.....tro mig!
Lova-dieten, för alla er som är intresserade!

De var bara ett konstaterande såhär en tisdagseftermiddag när hönan sitter och ser Pingu på TV och jag dammsuger, gör ordning efter Lovas lunch (som inte åts ändå) och samtidigt ska försöka få till ett inlägg. För er skadeglada kan jag berätta att jag just gjorde en enorm tabbe!
För att kunna tvätta i maskin måste vattnet som blir över när maskinen tömmer bli av någonstans, ellerhur? För vår del ska en slang gå igenom de bågade duschdörrarna (då den inte är ditsatt ordentligt) och sedan ner i avloppsbrunnen. So far so good! När slangen inte är där den ska, vilket har hänt ett par gånger då en viss dam här hemma anser att det är bättre den ligger utanför duschen så att duschdörrarna går att stänga ordentligt, ja då händer det lätt en olycka! Allt vatten från den senaste maskinen jag körde hamnade direkt på toagolvet och vem vet om det droppar ner i huvudet på grannarna inunder? Hmmm, jag skulle kollat om slangen var i!

Som om det inte vore illa nog så gick jag in på en mörk toalett utan att tända när jag bara skulle "hämta en sak" och vad tror ni jag gör då? Ja just det, jag halkar i det tvättmedelsglatta vattnet och slår pladask i golvet. Med stor varning för skrattattack så kan jag meddela att jag mer eller mindre gick ner i spagat och slog ena knäskålen i toastolen! Japp, så kan man också göra!
Eftersom jag inte är den fjäderlätta viga typen, så gjorde det ganska ont....samtidigt kom Lova och undrade va fasen hennes mamma höll på med!

- Mamma kissat på golvet? Pottan står där....

och så pekar hon på sin fina röda potta i hörnet på toalettgolvet.

- Nej, Lova mamma har inte kissat på golvet....det skulle vara ganska mycket kiss det handlade om i så fall. Har du flyttat på slangen till avloppsbrunnen, Lova?

Lova skäms lite men den det handlar bara om en bråkdels sekund....sedan säger hon

- Jag vill ha mat mamma! Pasta!


Jag och Jannika ska gå en timmes powerwalk i kväll så jag har inte tid för några skadade knän!

6 kommentarer:

  1. Usch, fy vad Jag är elak, men Jag måste erkänna att Jag gapskrattade då Jag läste detta!
    Särskilt då Jag läste Lovas KLOCKRENA kommentar om att Du hade kissat på golvet, haha.

    Ses ikväll!

    SvaraRadera
  2. Hahaha jag garvar ihjäl mig men jag hoppas du inte skadade dig och att du kan gå din powerwalk i kväll:) Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Du skämtar va?
    Skönt att du inte bröt
    dig i alla fall=)
    Ta hand om dig sötnos
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Jannika och Maria, kul att jag kan glädja någon;)Jodå Maria, powerwalk blev det ändå:)

    Sandra, tack vännen!

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  5. Hahahahahah!! Alltså jag har inte skrattat så här mycket på länge. FÖRLÅT!! Och jo tack, de är snabba i tanken de där tjejerna..

    Den där dieten Lova går på, tror jag Mama också snappat upp :P

    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är det hopplöst, Kiqi, när de inte äter...de små liven!
    Hahaha, rolig att jag kunde glädja dig!
    Äsch, inte behöver du be om ursäkt...det var meningen att ni skulle skratta....alla ni som läser...

    Kram på dig

    SvaraRadera