fredag 30 september 2011

För mycket av det goda?

Jag som är en måttlig kaffedrickare, om ens det, gjorde mig nyss en rykande het latte med Tassimon...ni vet, kaffemaskinen från Bosch! Egentligen är den köpt för att skämma bort kunderna på Pers verkstad men eftersom den hamnade på en provrunda här hemma ska jag nu göra allt för att behålla den här. Undra hur stor genomslagskraft detta får på Per? Noll, förmodar jag men man kan ju alltid göra ett försök. Vi sitter just nu i ett elektroniskt mekka då det i samma rum även finns två platt-tv, tre bärbara laptopar, en multimediastation (hoppas det säger er något för jag kan liksom inte förklara mer ingående vad det är, tekniskt handikappad som jag är)
Det mesta är givetvis köpt för att installeras på verkstan men det har hamnat här hemma. Varför vet jag faktiskt inte riktigt. Allra bäst trivs jag i elektronikfria rum så detta är, som ni förstår, inte riktigt min melodi. Nu är det helg, kanske kan lördagen vigas åt att få upp dessa prylarna till verkstan! Jag hoppas det....men som sagt, kaffemaskinen och ett par av datorerna kan få vara kvar. Att ha EN tv kvar kanske inte heller är så dumt? Det händer ju faktiskt att jag sneglar upp på skärmen en och annan gång när datorn segar sig;) Jag vet en som skulle bryta ihop om tv:n försvann, nämligen mannen i familjen!
Okej kära läsare, jag har en fråga till er
Tv:n eller datorn? Vilket blir det om du måste välja?
  

7 kommentarer:

  1. Jag väljer att behålla datorn. De flesta program jag "måste" se går att hitta på någon playkanal på datorn. :)
    Datorn är ett måste för att föra över bilder, redigera bilder, skriva viktiga dokument, surfa, betala räkningar, spela musik och mycket annat.

    SvaraRadera
  2. Datorn helt klart=)
    Tv är viktigt men
    utan min dator hade
    jag varit halv=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Åh kaffemaskin! Nu blev jag mer än avis. Jag har allrtid velat ha en riktig fräsare för sånt. är ju latte-freak liksom. Håller tummarna för att du lyckas fjäska till det på något sätt.. ;-)

    Och på frågan svarar jag dator utan att ens blinka! Viktiga TV-program kan man ju se den vägen. Filmer får man ner den vägen, musik med. Och för att tala om alla fotografier och egna filmer man kan spara drä. ALl information, och länk till resten av världen. Ja en förklaring behövdes nog knappast egentligen.. haha

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Kiqi, det ser mörkt ut...än så länge är den kvar men den lär hamna på verkstan tids nog...men jag lovar när du kommer hit och hälsar på så ska den vara här på plats;)hahaha! Då kan du få dricka så många latte eller varm choklad som du vill!

    Jo jag gissade på att även du skulle välja datorn...de flesta gör nog det, haha;)

    Kramar

    SvaraRadera