torsdag 22 september 2011

Fyra livliga tjejer och deras mammor

I kväll träffades vi hemma hos syster Johanna med barnen, jag och Josephine. När de fyra tjejerna Ebba, Agnes, Hilma och Lova kommer ihop blir det full rulle. Full rulle på barnens rum, full rulle i köket och i vardagsrummet. Vi hjälptes alla åt (Hilma och Lova fick dispans) att skölja och hacka upp grönsaker och fetaost. På plattan kokte vi pasta och stekte bacon. Av detta blev det en pastasallad med knaperstekt bacon och så någon deciliter turkisk yoghurt. Jättegott och enkelt! Det är trevligare att äta kvällsmat ett helt gäng än bara lilla familjen. Johannas sambo arbetade kvällen och Per var kvar här hemma så vi var bara tjejer denna gången.

Nu är jag trött både i huvudet och i kroppen, dags att besöka bloggarna som jag älskar att följa - nämligen era!

2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft en fin kväll/Kajsa

    SvaraRadera
  2. Fartfylld och alldeles underbar...eftersom jag fick vara med mina två systrar och deras flickor:)

    SvaraRadera