söndag 18 september 2011

Inställda fikadejter och bebismys

På grund av min tröttsamma förkylning så har jag fått ställa in både dagens och morgondagens träffar med vänner och deras nyfödingar. Visst, dagens träff blev nog inställd av andra anledningar också då det var fler än jag som skulle åkt med i bilen till Nikolette och hennes lilla Embla. Det är verkligen synd! Min PW kommer förmodligen inte heller bli av eftersom många varnar för sambandet mellan träning och förkylning. Man ska ju inte utmana ödet!
Frågan som återstår är då, vad ska jag hitta på i dag - en vanlig söndag i septemeber!
Jag ska i alla fall hem till syster Johanna med Lova så att hon får träffa deras nykomling, kaninen Killevippen! En vit pälsboll med ilsket röda ögon. Han bor i en bur, modell megastor, som står på Agnes rum och tar upp hela golytan. Johnsson, hunden, cirkulerar kring buren nyfiken som få. Katten bryr sig föga...om kaninen, men desto mer om Johnsson. Snacka om att ha ett helt zoo hemma! Dessutom ska jag överlämna jackan jag fyndade i går. Den var nämligen till syrrans flickor! Båda två ligger på storlekar före och efter storlek 150 vilket innebär att de kan ha den ihop eller efter varandra. Med en fleecejacka under denna vindjackan blir den en perfekt jacka i höst och kanske mindre kalla dagar i vinter.

En kvällsrapportering lär dyka upp, förhoppningsvis med bilder!

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar