lördag 17 september 2011

Jag säljer...och jag fyndar!

Förra året fyndade jag ett par Kavatskor till bebis för 50 kronor, knappt använda. I dag fyndade jag en vindjacka från Didriksson i fin röd färg med huva och tejpade sömmar för 50 kronor. Jag börjar gilla Kläd - och prylmarknaden i Glimåkra. Jag säljer ingening, inte ett skvatt....men jag gör desto bättre fynd. Jag hade fotat jackan och tänkte lägga in bilden här så ni fick se men sladden mellan kamera och dator är försvunnen för tillfället. Jag sålde en vas, tre Cult design ljusstakar, en av Lovas avlagda jackor och ett par tumvantar som också varit hennes. Allt för den svindlande summan om 100 kronor (jag var nog lite för snäll).
100 kronor är också precis vad hyran för bordet kostar, vilket innebar att jag gick plus-minus-noll! Jackan från Didriksson, en korv med bröd, en fralla och en läsk kostade mig 80 kronor och så fick jag sitta och prata med Jannika i flera timmar samt träffa hennes mormor och morfar. Trevligt! Dessutom fick jag glädja en liten flicka i Lovas ålder med en sprillans ny leksak från Ikea. Hon fick den då jag tyckte den var otyplig att bära på in och ut ur bilen.
Så dagen var ju inte helt katastrof ändå! Den 15 oktober kommer jag att göra om detta igen men inte i Glimåkra. Då ska jag ha med ett helt nytt fodrat regnset till barn och en helt ny fleecejacka till barn i märket Didriksson. Båda i storlek 90! En använd Molo fleceejacka till barn samt några av Lovas avlagada Nova Star kläder i storlek 80. En huvtröja i rosa och en t-shirt i rosa. Finns det något intresse för dessa kläder redan nu så hojta till i kommentarsfältet eller maila mig på jennie.nilsson77@hotmail.com. Jag visar då bilder och diskuterar pris!

Allt är i välbehållet skick!

8 kommentarer:

  1. Härligt att du gör dessa
    fynd=)Så synd att du inte
    kunde visa en bild.
    Det har varit samma för
    mig när jag varit på
    loppis aldrig fått något
    sålt men hittat lite hos
    andra. Ska du göra dig
    av med kläder i 90???
    Det passar väl Lova?
    Kram Sandra=)

    SvaraRadera
  2. Åååå jag vill med fynda!!
    Hittar du fina termobyxor/overall i strl 92-98 så kan du ju hojta till :) Kram

    SvaraRadera
  3. Loppisar är kul! Va roligt att du fyndar så billiga märkes-varor. Mina döttrar gör liknande klipp på tradera. Jag har tyvärr inte råd att ge dom märkes-kläder.
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Sandra, de kläderna jag har i 90 har jag dubbelt av, that´s why:)

    Janina, jag ska hålla koll framöver:)

    Carina, visst är det bra att kunna fynda det som i vanliga fall är dyrt. Då får man ju den grymma kvalitén till ett bra pris!!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja intresse finns här. Vad är det för färg du har på regnställ i stl 90?
    Henry behöver nytt till förskolan
    Ring mig
    kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  6. förresten är 90 samma som 92 eller?
    I Didriksson alltså

    SvaraRadera
  7. Nej, så mycket sålt blev det inte, men Vi hade rätt trevligt ändå i den där skabbiga lokalen, haha!
    Kram.

    SvaraRadera
  8. Maria, ringer dig i morgon, har ju missat era inlägg här...sorry!

    Jannika, ja fy vilken tråkig skitig lokal:(

    Kram

    SvaraRadera