lördag 17 september 2011

Kvällssvammel så här efter midnatt en fredagskväll

I dag har det varit en riktig brittsommardag i norra skåne. Jag bestämde mig för en PW mitt på ljusa dagen eftersom det var så soligt och varmt! Jag är ju ledig, så varför vänta till kvällen. Tyvärr är jag inte helt okej i halsen och har en rinnande näsa, jag borde kanske ha vilat från promenaden i dag. Jag hoppas inte detta har satt några större spår på mig eftersom jag och Jannika ska åka på Kläd - och prylmarknad (loppis) i Glimåkra i morgon förmiddag. Jag har samlat ihop en bananlåda, en bag och en babylift full med väskor, krukor, tidningsställ, någon vas och ljusstakar som jag inte vill ha längre. I bagaget på bilen finns ännu mer. Kläder som Lova har haft bland annat. Jag hoppas verkligen att prylarna går åt som smör i solsken för jag orkar nämligen inte packa med mig sakerna hem igen. Jag har hyrt ett bord men inser att jag kanske borde ha hyrt två...eller tre för att få plats med allt jag vill sälja. Förra året hade jag och syster Johanna lite flyt och fick plocka åt oss fler bord än det vi hade hyrt eftersom det fanns outhyrda bord kvar. Samma flyt nu känns inte troligt, men håll tummarna!

När man rensar och sorterar bland sina saker blir det alltid något slängt. I dag slängde vi en massa skit, det känns så befriande och så blir det mer överskådligt i lådor och skåp.
Hela kvällen har gått åt till detta, nu är det dags att hoppa i säng så att jag inte somnar stående framför mitt bord på Folkets Park i Glimåkra i morgon

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det går/har gått bra på loppisen idag! Jag rensar sällan ut här hemma. Iofs köper jag väldigt sällan hem nya saker. Lite loppis då och då.

    SvaraRadera
  2. Tack Sandra! Det gjordes ett riktigt bra fynd som du kan läsa om ovan men tyvärr sålde jag nästan ingenting:(
    Jag är tvärtom, jag rensar mycket och ofta. Jag tröttnar lätt på saker. Jag trivs också bättre när inte hemmet är överbelamrat med saker när man ska städa. Jag gillar den "cleana" stilen:)
    Jag köper inte mycket saker till hemmet heller, jag är inne i en period då det åker ut mycket....men jag har däremot flera projekt på gång för hemmet... än så länge bara på tankestadiet. Jag skulle vilja ha lite nya möbler och tyger!
    Jag försökte skaffa Open-id för ett tag sedan men lyckades inte då (stressad som jag var) men ska prova igen! Följer din blogg till punkt och pricka, gillar alla dina fina naturbilder, ditt resonemang, dina fina barn - ja, hela konceptet! Bara så att du vet det, hahaha:)
    Ha en fortsatt fin helg, Kram

    SvaraRadera