tisdag 11 oktober 2011

En blomstrande samhällsekonomi?

Det är tisdag. Det regnar och solen strålar om vartannat. Vi är mätta på mamma Scans köttbullar och potatismos. Lova ligger på mage på golvet och skriker

- Jag simmar

Vi är hemma i dag, rörmokaren har varit här och installerat en ny fin bågad kran. Äntligen blev vi av med den läckande fula kranen från början av nittiotalet som retat mig länge. Den var låg och det var svårt att skölja disken under den. Jag fortsätter som ni märker att "tvinga" vår hyresvärd till förändringar här i lägenheten för jag anser att när inventarier har firat 20 år, då är det bara att kasta ut skiten. Har man inte gjort det tidigare så är det dags efter 20 år. Det finns ju folk som arbetar med detta, byte av blandare och andra rör. Låt dem jobba...det är vad jag anser! Pengarna ska rulla mellan företagen. Det är så vi upprätthåller ett bra ekonomiskt klimat i samhället,en blomstrande samhällsekonomi! Ja, nu tappar jag tråden.....

Jag försöker bestämma mig för hur vi ska spendera resten av dagen, jag och Lova! Biblioteket för sagoläsning eller Ikea för inhandlande av ramar? Ja, det är frågan! Kanske ska vi "bara" gå ner till lekplatsen? Eller ska vi kombinera lekplats och bibliotek? Eller ska vi helt enkelt fotografera Lova i hennes nya kläder från Pomp De Lux för att lägga ut här på bloggen? Regnet hänger ju hela tiden i luften...det kanske inte är läge för promenad och lekplats just nu?

Jag skulle just gå ut i vår loftgång för att hämta posten. Då står Bosse (katten) utanför med munnen full av död fågel. Usch, jag blir så trött! Det värsta är att han tror att han ska få komma in med sitt byte. En död fågel är inget jag vill se på mitt golv! Dels tycker jag så fruktansvärt synd om fågeln att jag nästan börjar lipa och sedan har jag inte lust att torka upp kvarlevor på hallgolvet inför en undrande Lova. Inte i dag!

I hallen hör jag Lova skrika

- Hallååå tjejen!

Det är mig hon skriker på. Meningen är att jag ska lyssna och komma ut till henne. Det är något som ska hämtas på ovanvåningen och mamma måste följa med! Frasen Hallåååå tjejen, kommer från dagis. Det är jag helt säker på! Jag har ofta hört Lovas dagisfröknar (förlåt, förskolelärare) ropa så efter barnen:) Det är ganska kul att hon anammat det och börjat använda sig av det här hemma.

Nej, nu ska jag göra ett nytt försök att hämta posten innan vi bestämmer oss för hur denna tisdagseftermiddag ser ut!
Kram på er

2 kommentarer:

  1. Nej död fågel kan man klara sig utan! Det blev kläderna och bloggen förstår jag? :)
    Inget kul att gå med barn och vagn ut när det regnar. Kramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Maria, var fanns du igår när jag ringde dig femtioelva gånger som en desperat stalker? Skulle ha tag på färgkoden:)
    Nej, död fågel är inget att hurra för;)
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera