tisdag 11 oktober 2011

Pomp De Lux modevisning a la Lova



Hallåååå!!

Att prova kläder är inte särskilt kul men eftersom mamma tjatar så får jag väl ställa upp! Jag har fått nya kläder från ett danskt företag som heter Pomp De lux och mamma säger att de har jättefina kläder. Jag vet inte riktigt vad jag tycker än men det är mjuka material så de är sköna att ha på sig. Jag brukar ha väldigt färgstarka kläder, mamma gillar ju också Villervallas kläder som ni säkert vet. Pomp De Lux är raka motsatsen till Villervalla. Färgerna är mjukare och mer dova. Villervallas kläder är lite tuffare och passar generellt både kille och tjej, det finns ingen kill- och tjejavdelning hos Villervalla. Det gör det däremot hos PDL och mamma säger att det är ganska markanta skillnader på kläderna till kille och kläderna till tjej. På tunikan och strumpbyxorna ovan heter färgen Dust purple och den är jättefin. Detta är en färg som mamma tydligen är totalt såld på för tillfället. lägg märke till de fyrkantiga knapparna på tunikan, de är jättefina och känns lite ovanliga.
Jeanskjolen i bild kommer från HTKF, säger mamma!


Denna petrolblå jumpsuiten är det meningen att jag ska ha i sommar, så den är lite stor. Storlek 98, säger mamma! Jag badar i den. Visst, den ska vara lite bagy men den är lång i benen också. Jag hoppas ni kan klicka upp collagen så att ni ser alla detaljerna som kläderna har. Knapparna i ryggen är jättefina, men även den söta brodyren framtill.



Här har vi en klänning i ballongmodell i purple dust. Mamma älskar den...jag tänker, jaha...och! Tyvärr gör den sig inte rättvisa på bild säger mamma. Jag vet inte riktigt vad hon menar med det för jag tycker jag är skitsnygg på bild;) Strumpbyxorna i collaget längst upp, med prickar, kan man också ha till denna klänningen. Prickar eller ränder? Det är bara att välja. Mamma vill gärna sätta en vit bolero till klänningen när kylan smyger sig på!



När vi ändå visar kläder tycker jag att vi kan visa upp min jeansskjorta som fyndades på Gekås för 99 kronor. Mamma gillar Villervallas färgstarka ränder till jeansskjortan! Ryggsäcken kommer från ZooPack och kostar cirka 300 kronor. Visst är den fin? Jag har den på dagis och när jag ska sova över hos mormor eller moster Johanna. Bättre bilder på ryggan ser ni i collagen ovanför detta sista!


För att göra detta inlägg krävdes:

- mycket tålamod av mamma
- två pinglassar som fungerade som mutor
- en flaska blandad saft att ha i pauserna

Störmoment under arbetets gång:

- mammas telefon ringde hela tre gånger
- det ringde på dörren en gång

PUSS & KRAM FRÅN LOVA

9 kommentarer:

  1. Glassar är verkligen bra mutor! Vilket kul inlägg som jag fattar att det ligger lite jobb bakom. Kläderna är jättefina jag gillar alla dom små detaljerna. Det är som vuxenkläder som krymp typ;)
    Så roligt att få se alla kläderna på henne! Jag önskar att JAG hade Lovas garderob. Eller en mamma som DU det går bra det med;)
    Kramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Vilken modekavalkad av Lova, stoor applåd! Jättefina kläder, helt perfekta.
    Jag älskar naturfärger, det är Jag. Att klämma till med någon knallig accent är kul.
    Tack för uppvisningen! :) Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kläder=)
    Så fin Lova är =)
    Såg att den där jumpsuiten
    ser stor ut men
    till sommaren borde den
    passa fint. Jag gillar
    också Villervalla men det
    är kul med något annat ibland.
    Kan man köpa presentkort på
    deras hemsida?=)Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Tack Lova för den fina visningen. Du måste vara en duktig tvååring som går med på detta utan att bli ledsen. Så fin du blev i dina nya kläder
    //Carina

    SvaraRadera
  5. Så fin lilla snäckan blev. Bra gjort Lova/Kajsa

    SvaraRadera
  6. Söta kläder! Och man ser att hon spritter av liv Lova. Mama är rätt bra på att mannekänga, och älskar det för det mest. Hon är ju sådan som kommer och ber om att bli fotograferad.. kram kram

    SvaraRadera
  7. TACK TACK!!!!

    Kram på er alla från Lova:)

    SvaraRadera