fredag 14 oktober 2011

Helgen står för dörren

I kväll bar det av till Maxi i Älmhult för inköp av mat och annat så att helgen blir lugn på den punkten. Syster Johannas Chrysler var nästan fullsatt, det vill säga sex av sju platser. Längst bak satt de små busarna Lova och Hilma, i mitten av bilen i ett vars ett säte satt jag och Ebba. Johanna körde och Josephine satt bredvid. Väl framme hämtade vi två kundvagnar och gick mot affären med barnen i släptåg. En sak är säker, det är INTE lätt att både handla, tänka, svara i telefonen som ringer till förbannelse samt ta hand om en tvååring som inte vill sitta i kundvagnen. Dessutom kryllade butiken av människor som alla hade samma mål som vi nämligen handla allt de kan tänkas behöva i helgen så att de slipper bekymra sig om det under de kommande lediga dagarna. Så vi trängdes, vi tänkte, vi stoppade varor i kundvagnen och vi höll ordning på barnen. Lova träffade en kompis från dagis och vi blev stående med den lilla tjejen och hennes föräldrar ett tag. Lite mer godis än vad som planerades hamnade i vagnen annars flöt det hela på väldigt bra! Innan vi lämnade Älmult körde vi inom Willys för kompletteringar...men för min del handlade mest om att växla stora pengar mot små så att jag kunde bidra till bensinkostnaden. Ganska trött kom jag hem med en himla massa mat till mitt nytorkade kylskåp och stuvade in all maten. Sedan satte jag på ugnen och påbörjade kvällens middag. Nu är Lova lagd och vi sitter uppkopplade mot våra laptopar och tv:n står på i bakgrunden. I dag har vi också haft besök av Mr Handyman....gubben som skulle ha fixat vår ytterdörr samt förbereda för diskmaskinen när den behagar komma. Klockan 10 i förmiddags hade jag fått information om att han skulle komma. Klockan närmare lunch dök han upp efter att jag ringt till vårt bostadsbolag och undrat var han blir av. Lite irriterande! Dörren blev inte lagad eftersom det behöver beställas material men nu är det förberett för den nya diskmaskinen - tack och lov!

Dagens höjdpunkt var ändå att få prata en stund med min vän och bloggvän Caroline från Göteborg (www.familjensweetie.blogspot.com) När man äntligen får tummarna ur att lyfta luren har man mycket att prata om! Så himla trevligt, jag hoppas att vi hörs snart igen Caroline!

Nu ska jag läsa bloggar för jag känner att jag har bidragit med mitt lilla för nu....kanske kommer det fler inlägg senare ikväll....det har ju hänt förr;)

3 kommentarer:

  1. Kan se den här bilden framför mig när ni rusar omkring och stoppar mat i vagnarna med ungar hack i häl:) Hoppas ni får en fin helg för det ska vi ha.Not! Vi ska till Henkes föräldrar Buuäääää!!
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Oj, mycket fläng. :)
    Vad kul att få tid att prata i telefon en stund. Är du och Carro gamla studiekamrater?

    SvaraRadera
  3. Sandra, nej det är vi inte...vi träffades när vi båda var gravida med Stella och Lova för snart tre år sedan:) Tyvärr ses vi allt för sällan:(
    Kram!

    SvaraRadera