söndag 2 oktober 2011

Hjältar i 3D


I dag skulle jag fortsatt att fixa och dona hemma. Två fönster blev putsade på undervåningen men mer än så hann jag inte. Syrran ringde och undrade om jag ville ta hennes yngsta, Agnes, på bio och det ville jag såklart. Klockan 17 började Savannens hjältar i 3D och vi bunkrade upp med popcorn och läsk. Under tiden åkte syrran och Kim till Ikea för att hämta garderober. Allt flöt på bra och nu ikväll har jag och Per varit på lekplatsen med Lova som verkligen inte räds något längre. Hon svingar sig i stänger, åker på mage ner för rutschbanan och på vägen hem gick hon många metrar bakom oss tillsammans med vår katt som ibland följer med på äventyr ner till lekparken. Lova brydde sig inte ett skvatt om att vi sa

- Kommer du inte nu så går vi!

När vi kom hem igen så åt vi soppa som stått på spisen sedan i förmiddags och fått den där goda mustiga smaken. Lite rostbröd med en skiva ost och vi hade en mättande söndagsmiddag.

Nu ska jag läsa bloggar, ta itu med lite praktiskt och sedan skriva på min bok - om inspirationen infinner sig...annars kan det bli svårt;)

5 kommentarer:

  1. Lova är precis som Henry för han är så orädd att man blir ledsen;) Gott med soppa som fått stå och dra till sig. Mysigt att gå på bio med din systers flicka. Jag vet några killar som gärna hade sett den men det blir nog bara att Malcolm går med mig eller Henke för korven blir lätt uttråkad när han ska sitta länge. Det fixar han inte riktigt.
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Wow, min 5-åring är inte så där modig. Det är nog mitt fel, jag är (var) en hönsmamma.

    Gott med soppa som fått stå och gosa till sig. Jag kokte köttben ett par timmar igår och sen åkte rotfrukterna i. God kvällssoppa. :) Ja, Lillehems utegrisar kör ut till olika delar av Skåne. De står dessutom i Kristianstad då och då. lillehemsutegrisar.se

    Hoppas du fick ner något mer till din bok. Ha en bra dag. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Haha, känner igen det där från en annan dam jag känner!!

    SÅ gott med soppa. Här ska det bli fisksoppa ikväll hade jag tänkt. GOttigt! Vad hade ni i er soppa?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mina barn var lika orädda när de var små och det är ett gott tecken tror jag. Hellre en tuffing än en som bara hänger mig i benet
    //Carina

    SvaraRadera
  5. Maria,nej det är ju det som är risken att de inte orkar se hela filmen...då är det bättre att hyra hem den kanske?

    Sandra, okidoki då ska jag kolla upp det där med Lillehems utegrisar, vi är ofta i Kristianstad! Jag har inte "hönsat" Lova för fem öre, hihi;), snarare tvärtom. Om hon trillar och slår sig lindrigt får hon komma till mig istället för att jag springer till henne....eller typ fångar henne i fallet som vissa föräldrar gör;)
    Men visst, mammor gör det enbart av kärlek, så är det ju!

    Kiqi, jag kan tänka mig det du, att Mama vet vad hon vill! Envishet och lagom mycket rädsla. Bra det!:)Å, din fisksoppa, det var ju den vi skulle prova...så får det bli nästa gång. I går hade vi rotfrukter, lök och fläskkött, flera olika färska kryddor, buljong och någon deciliter creme fraische tror jag också det var i. Per gjorde den så jag har lite dålig koll!

    Carina, jag håller med dig...när det gäller Lova kan hon mesa också ibland, mest bland andra barn...att hon blir lite blyg. Med oss är hon absolut allt annat än blyg, haha;)

    Kram på er

    SvaraRadera