lördag 1 oktober 2011

Första oktober och sommarvärme

Ytterligare en dag med sommarvärme. Ute har bilarna kört nercabbat och en och annan motorcykel har blåst förbi här utanför fönstret. Jag borde ha gått ut, men jag hade bestämt mig för storstädning av lägenheten sedan länge. Per tog med sig Lova till verkstan där hon kan springa ute fritt och även där städades och sorterades det bland sånt som skulle åka på tippen. Efter att både verkstan och hemmet var skinande rent (nåja, nästan) så hyrde vi ett bilsläp och fraktade upp en bil till verkstan som inte gick för egen maskin. Det känns riktigt bra för en gångs skull att sitta i soffan och slappa:)

Ha en härlig lördagkväll

5 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Ja visst är det fantastiskt med detta väder?! det känns som att kanske blir vintern inte lika tung och jobbig i år? Hoppas!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att få undan en massa! Det är inte hela världen att missa en utedag. Du såg ju ut genom fönsterna och njöt ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Caroline, helt underbart...men frågan är om vi får fler dagar som dessa nu (negativt tänkande men även lite realistiskt) Nej vi håller tummarna på en kort men intensiv vinter med mycket vit snö

    Sandra,det är precis vad jag försöker intala mig;)

    SvaraRadera
  4. Kort vinter låter bra för mig med:)

    SvaraRadera