måndag 24 oktober 2011

A big mistake

I dag gjorde jag misstaget att somna med Lova när hon skulle sova. Klockan 20 törnade jag in och slog inte upp mina blå förrän klockan visade 22.30. Sedan har jag legat i timmar för att somna om,men nej John Blund är någon annanstans! Jag hoppas innerligt att han återvänder innan klockan tre i natt annars kan det bli segt i morgon bitti! Under tiden bloggar jag ett inlägg om allt och ingenting. Ett glas kylskåpskall mjölk och två mackor har fått göra mig sällskap vid datorn. Egentligen är jag inte speciellt hungrig efter att ha ätit en stor bit smörgåstårta klockan fem i går eftermiddag. Jag står mig någorlunda på den än, men tänkte att kanske lite mat i magen är vad som behövs. Det är ändå många timmar sedan jag åt. Eftersom jag slarvat med att äta fisk i veckan som gick valde jag makrill på mackan, då kanske jag kan höja min kvot av omega tre också när jag ändå sitter uppe. Perfekt!

I dag....eller snarare i går, blir det ju, så var jag och Lova en runda på lekplatsen, gick hem till mamma och pappa (det var där vi fick smörgåstårtan) Syrrans sambos pappa fyllde år i dag och de hade fått mycket tårta över. Den hamnade hos mina föräldrar via syrran och där var vi några lyckliga som fick smaka på den.

I lördags kväll var jag och Lova hemma hos syster Josephine stora delar av kvällen. Jag, Josse och hennes kompis Nadja fixade en helkväll med rotsaker i ugn, kyckling med färskost i rullader och pepparsås. Gissa om vi åt? Jojomensan, två portioner dugliga för en skogsarbetare petade jag i mig. Som tur va hade vi ingen efterrätt men någon timme senare fyllde vi Josses soffbord med chips och godis. Lova var i sjunde himlen och tyckte livet var underbart. Hon smakade några godisar, men spottade ut dem lika fort igen. De passade inte damen. Något var för salt och något var för stort för den lilla munnen. Hon gick loss på chipsen istället och det var nog bra. E-ämnen och socker kan faktiskt en tvååring klara sig utan! Sedan sov vi över hos Josse och när vi vaknade var Josse redan på sitt jobb och hade varit igång i några timmar. Det var efter frukosten som jag och Lova gick till lekplatsen och sedan till mina föräldrar där vi var stora delar av gårdagen.

Nu är vi alltså hemma, klockan är 01.42 natten mellan söndag-måndag och jag är piggast i kommunen!

Jag funderar starkt på att knocka mig själv;)

Godnatt

5 kommentarer:

  1. Visst är det sjukt irriterande när man somnar med barnen. Sen är det omöjligt att somna om:(
    Smörgåstårta är inte fy skam!
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej gumman=)
    Jag undrade var
    du blivit av i helgen=)
    Bloggtorka är inte
    ofta du får men det
    ska hända nån gång
    det också=)
    Om barnen ska äta snacks
    på helgen så tror jag
    som du att chips och
    ostbågar är bättre än
    smågodis som plockats
    från lådor i affären.
    Där är bakterier med=(
    Bakerier och för mycket
    socker och e-ämne.
    Vilken coctail=(
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen inte det gick så långt att du knockade dig själv i natt;) Det är jobbigt att inte kunna sova/Kajsa

    SvaraRadera
  4. Kul att maten gick hem. Det jag lagade här hemma när Josse var här i fredags ju :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nej Kajsa, det gick aldrig så långt att jag knockade mig själv, men jag hade god lust;)

    Sandra, det där med bakterier i plockgodiset är inte så nice:( Jag ger alltid Lova från påsar/tablettskar om hon ska äta godis...men visst, när hon blivit bjuden av någon annan så har det väl slunkit ner något plockgodis också!

    Janina, japp, Josse blev inspirerad hos dig. Hon sa att det ni hade var sjukt gott och så ville hon bevisa det för mig och Nadja:)
    Nästa gång hoppas jag verkligen det är vi som äter tillsammans, allesammans!!!

    Kram på er

    SvaraRadera