onsdag 12 oktober 2011

Pyssel i kväll



Mäkta stolt konstnär!

Under eftermiddagens promenad var Lova med i vagn och då hittade hon massa fina gulbruna blad och grenar i parken. Dessa plockades med stor omsorg av den lilla hönan och sedan la hon det i korgen på sin vagn. När vi kom hem fikade vi och sedan var det dags för Pingu på tv.
Rätt som det var utbrast hon

- Min löööööv, mamma min löööv i vagnen!

Vi gick ut i loftgången där hennes vagn brukar stå och plockade in löven på en tallrik. Sedan tejpade jag samman fyra ark papper där hon fick härja fritt. Resultatet är vad ni kan se ovan!
Löv och pinnar i fin harmoni och så lite krita runt löven. Jag hjälpte henne att måla brunt och grönt runt löven...det var ju så stooora ytor som skulle målas att Lova var tvungen att sucka tungt;)

På arket står TILL PAPPA FRÅN LOVA och så dagens datum! Konstverket ska få hänga på verkstan så att alla Pers kunder kan få se vilken liten konstnär det bor hemma hos oss:)

5 kommentarer:

  1. Härligt när de får fram något sånt. De blir så stolta och lite generade när man berömmer dom:)Sött
    Kramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Löv är tacksamt att pyssla med. Jag har en lövtavla, som sonen gjort, stående på spiselkransen.

    Pyssel åt barnen!

    SvaraRadera
  3. Vackert! Och så underbart att ta med naturen in, det gillar jag verkligen!! I synnerhet höstens vackra löv, hösten är min favvo-årstid! Och att skapa med barnen, lovely, det gör vi med mkt!
    kram!!

    SvaraRadera
  4. Underbart Lova va duktig du är/Kajsa

    SvaraRadera
  5. Det är jättekul att skapa med barn hemma vid köksbordet, men jag kan inte påstå att jag är jätteduktig på att ta mig tid för sådant...men egentligen är det först nu som Lova känns stor nog för lite pyssel:) Det blir pepparkaksbak framöver också och så har jag nyligen köpt hem lera! Vi får väl se när andan faller på. Hon pärlar mycket på dagis har jag fått höra, därför köpte jag det åt henne i Ullared.

    Kram på er

    SvaraRadera