söndag 13 november 2011

Fars dag!






Tårta bakad och dekorerad av Janina www.tartoriminadrommar.blogspot.com

Ja, så var det då söndag och fars dag. Min älskade pappa har fyra barn och fyra barnbarn som i dag ville fira honom. Därför samlades vi alla hemma hos mina föräldrar där tre pappor firades. På tårtan kan ni se vilka som är världens bästa pappor! Ytterligare en pappa skulle ha kommit,syrrans sambos pappa, men tyvärr fick han förhinder. Mina föräldrar bjöd på kalkon med kokt potatis, brysselkål, rödkål och grönsaker. Till det pappas supergoda brunsås och gelé. Sjukt gott! Till kaffet fick han tårtan av min syster med familj och så bjöd han på chokladkartongerna han fått, dagen till ära. Av oss fick han ett trisslottpaket och skrapade fram 50 kronor. Alltid något! Tårtan var jättegod kan jag meddela. Janina är en fena på tårtbakning!

Min pappa är allt vad man kan önska att en pappa är!

8 kommentarer:

  1. Kom hem i em. med
    lillan. Viran är
    verkligen en stolt
    storasyster.Allt går
    än så länge enligt
    planerna. Jag mår
    bra. Känns bara en
    aning stressigt att
    det är till helgen
    vi flyttar in i rad-
    huset men det mesta
    står redan i lådor
    tack vare mamma och
    Dannes mamma. Danne
    har fått all tapetsering
    klar och köket är
    nästan på plats. Jag ska
    bara koncentrera mig på
    att ta hand om barnen
    så fixar Danne resten.
    Var det nu på
    tis. du skulle komma
    upp? Förlossning och
    allt omkring gick bra=)
    Amningen är i gång.
    Jag hinner inte läsa
    igenom allt du skrivit
    du producerar ju text
    som aldrig förr=)=)
    Tusen kramar och tack
    för alla grattis,sms och
    inlägget här i bloggen.
    Jag kan meddela att Inez
    ska heta Inez Mathilda efter
    Dannes farmor

    SvaraRadera
  2. Men hallå igen
    glömde skriva att
    tårtan var grymt
    fin. Underbar dag
    ni haft.Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig tårta! Sånt är hundra gånger roligare än presenter. Jag är avundsjuk på all den goda mat ni åt. :)

    Tack för det gulliga erbjudandet om kläder. Just nu tror jag att vi har så det räcker. Vi får väl se när dagisrutinerna blivit ingångna. Då hör jag av mig.

    SvaraRadera
  4. Meeeh gud vilken skoj tårta. Tänk att man kan göra så fina tårtor. Ja inte jag då men dom som har kunskapen. Jag skulle vilja ha såna till M och H födelsedagar. Ska kolla vilka som gör såna här i gbg trakten:)Trisslotter funkar alltid. Jag gav min pappa choklad och ölkorv:) Henke gav sin fotbolls biljetter. Henke fick en tröja av M och H som de valt ut själva. Kramkramkram

    SvaraRadera
  5. Tack för de fina orden :)
    Kul att den smakade bra :)

    SvaraRadera
  6. Sandra, vi pratade på telefon i dag så jag behöver nog inte skriva mer här;)

    Sandra R, ja, det är bara att säga ifrån om du vill veta vad jag har i klädväg!

    Maria, dig har jag också pratat med idag;)

    Janina :)

    Kram till er alla

    SvaraRadera
  7. sv.
    nja jag bloggar inte varje dag, utan det kan gå några dagar emellan ibland. men jag bloggar så fort jag kommer på ngt och när jag får tid! ;)

    ja det låter nästan som att mejja säger babbapappa ibland oxå, haha!


    vilken fin tårta! :)

    SvaraRadera
  8. Therese, tack!! Precis, det är ju det här med tiden...har man små barn så kan det bli lite tight med tid ibland;) Haha! Jag bloggar som besatt ibland, men sedan kan det gå ett par, tre dagar också...så det är olika!
    Ha det bra!

    SvaraRadera