måndag 28 november 2011

På promenad

Dagens promenad var sådär. Jag hade ett par för stora skor och gick omkring som en haltande kossa. Pappa, som var med, är ungefär dubbelt så gammal som jag och cancersjuk. Jag låg steget efter honom hela tiden och gnällde konstant över både skorna och PMS-häxan som nu invaderat min kropp igen. Pinsamt ju! Skärpning till i morgon. Jag kan lugnt konstatera att stormen vi upplevde i södra och västra Sverige i går och i natt har satt sina spår i form av grenar och träd som fallit till marken. En och annan soptunna saknade lock och någon låg omkullvält. Inga allvarligare skador dock!

Nu ska jag fundera vidare

4 kommentarer:

  1. För stora skor? Hur blev det så? Fy bubblan för pms, det är onödigt sura stunder i livet.
    Vad väldigt ledsamt att din pappa är sjuk i cancer. Då förstår jag alla sjukhusbesök.
    Stormen skonade oss här hemma. Bara fönsterna som blev apfula. Det ser ut som att någon har smetat smör och sand på dem...
    Hoppas du har en fin dag, Jennie. Kramar från en som har gnissel i huset idag.

    SvaraRadera
  2. Sandra R, jag lånade mammas skor (som har en skostorlek större än mig). Det blev så eftersom det var en spontan promenad då vi utgick frän mina föräldrars...

    Tack för omtanken!

    Ja, jag vet fönstren här ser för bedrövliga ut:( Men för övrigt klarade vi oss bra:)
    Kram och hoppas gisslet i huset har lugnat ned sig;)

    SvaraRadera
  3. Pms häxan har slagit sig ner här med och jag mår skit. Henke får utskällningar han kanske inte borde ha fått och M och H har en trött godisätande lipande mamma. Sjukskriven i dag men är förkyld också. Inga tabletter i världen hjälper. Vi verkar ha våra perioder samtidigt. Kramkram Mia

    SvaraRadera