lördag 12 november 2011

Skype jättekul - eller?



Lova och hennes farmor sommaren 2011

Lovas farmor, som för övrigt fyller år 11/11, har pratat med lilla hönan via Skype tidigare ikväll. Lova tyckte det var både intressant och kul att kunna se farmor på datorskärmen, men någon Ja, må du leva...blev det inte. Det blev ett Gattiiis farmor! Svärmor var alldeles lyrisk över Skype och ja, det är väl tur att sådant finns när hon bor 23 mil ifrån sitt barnbarn. Lova hoppade och studsade och farmor skrattade. Jag höll mig i bakgrunden!

Farmor undrade:

-Var är mamma?

Lova svarade

- Dä ute köket!

och så pekade hon mot köket.....

4 kommentarer:

  1. Skype is the shit! Det ringas många samtal till England, USA & Gambia där =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. sv.
    hej! :) vad roligt att du hittade in till mig! :) och vad roligt att du gillade vad du såg ;)

    vilken söt tjej du har! :) vart nånstans i landet är du bosatt? :)

    SvaraRadera
  3. Kiqi, jag har inte sysslat så mycket med det. Har en kompis i Österrike som jag "skaypade" med för många år sedan när det blev poppis, men det rann ut i sanden sen...mail är bättre eftersom hans engelska är rätt bristfällig och jag hörde inte alltid va han sa:( När han fick skriva blev det bättre:)

    Therese, tack!! Jag har skrivit ett meddelande till dig i din blogg som du kanske redan sett:)
    Jag brukar alltid svara i min blogg också...

    Kram till er båda

    SvaraRadera
  4. Coolt med skype och kul att man faktiskt ser varandra när man pratar. Kramkram

    SvaraRadera