måndag 5 december 2011

Catering på jul - ja varför inte?



I år kommer vi förmodligen beställa restaurang-lagad mat på julafton. Jag fick höra det nyss och försöker vänja mig vid tanken! Jag är mer positiv än negativ faktiskt. Ingen i vår familj har något större intresse för matlagning och när catering inte blir dyrare än vad det skulle bli att handla all maten, så varför inte? Dessutom gynnar man dem som arbetar med att tillaga mat. Jag tror på catering! Någon som har erfarenhet av catering på jul?

6 kommentarer:

  1. För många år sen hade vi catering. Det var som julbord, inga egna smaker att relatera till men gott.
    Skönt att slippa göra maten själv, då får ni tid över till att leka eller bara njuta.

    SvaraRadera
  2. Jag tror ärligt att ni gör något bra!

    SvaraRadera
  3. Åååååh vad tråkigt, hahahaa.. jag som älskar matlagning. Men samtidigt väldigt skönt, och avslappnande ja. Jag tror bara inte jag skulle kunna låta bli att pilla i köket under julen. Och tänk om man inte alls blir nöjd?
    FÖr övrigt är det ju som du säger att det kan vara en bra sak för de som lagar maten. Men då ska man ju beställa från ett ställa som gynnas ordentligt. Och inte från någon storhet ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Daniels mamma
    är grym på matlagning
    och tur är väl det för
    det är inte vi=)
    Vi ska vara hos hans
    föräldrar detta året.
    Har aldrig provat catering
    på jul men vi ska ha det
    på Inez dop nästa år.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jag lovar att återkomma med lite bilder och betygsättning på maten om det nu blir att vi beställer....

    SvaraRadera
  6. Låter som en mega bra ide så att man får mer tid till att bara mysa

    SvaraRadera