torsdag 8 december 2011

Hej tomtegubbar slår i glasen....



Här har ni några av mina julalster. Den vita stjärnan är alltså köpt i dag och så även den shackrutiga bocken ni ser i bild. Visst är den läcker? Den kommer från Cult design. Den helsvarta bocken (på den lite mörka bilden) har varit med i ganska många jular, den kommer från Rotor och är lite av en favorit. Den står faktiskt uppe året runt, men får lite röd dekoration på sig till jul. Julgran har vi ingen, det är för tidigt än! Det blir nog ingen heller...det ska bli en trollhassel som jag ska spraya i vitt och sedan hänga små tomtar i.
Vad har ni för fint?

8 kommentarer:

  1. Hahaa, Jennie... Du vill inte veta vad vi har! Jag kan skriva en novell om alla ljus, dukar, tomtar, kulor, ljusstakar och stjärnor det finns i vårt hus. :) Jag är inte som du, det ska vara rejält juligt för att ge riktig känsla. För mig.
    Fin stjärna du fick tag på idag. Vilken surtant du råkade på, hon missade säkert första advent och har inte släppt det än.
    Sov så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahha,jag har ju sett en del av ert pynt! Det finns alltså mer? Ojojoj, det blir mycket att damma;) Verkar som ni har det jättemysigt hemma. Jag älskar att komma hem till folk som har det så men kan inte ha det så själv. Det känns som om det "trillar" över en tillslut....Jag är sån annars också...less is more...i allt, hahha:)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. En lite kul grej när det gäller julpynt så hörde jag på nyheterna häromdagen att det blir mer och mer poppis att folk köper gammalt julpynt på loppmarknader...man vill ha den där gamla "barndomskänslan"

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt och ombonat du har det, och välstädat, jag vågar inte visa foton på mitt ur-stökiga hem ännu...
    I morgon ska vi baka peppis, knäck o lussemissar... Sedan kan jag nog behöva städa lite ;-)
    kram!

    SvaraRadera
  5. Va fint ni har det=)
    Vi har inte hunnit halv-
    vägs med julpyntet=)
    Fin stjärna och bock!
    En vit amatyllis har jag
    fått upp samt vita hyacinter
    i kruka tillsammans med lite
    mossa och annat mys.
    Det blev väldigt juligt
    och fint=)
    Usch Viran är hemma igen
    sjuk=( Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Mia, Malcolm och Henry i soffan9 december 2011 kl. 18:44

    Här har vi samma gamla fula pynt som jag haft sen jag flyttade hemifrån men visst ett och annat har tillkommit och det som M och H gjort på dagis! Förra året fick vi också en jättefin hög stake från Markslöjd av Henkes föräldrar. Den står i vardagsrummet men resten ser bara sorgligt ut:(

    SvaraRadera
  7. Krya på dig Viran förresten puss från Korven;)

    SvaraRadera
  8. Caroline, så välstädat vet jag inte om det är;) men lite ombonat är här i alla fall! Stressa inte med ditt, du blir säkert klar lagom till jul...eller också får det va så! Huvudsaken du mår bra den 24e och får en härlig dag:)
    Kram vännen

    Sandra, Krya på Elvira!! Hyacinter har jag glömt köpa...

    Mia, hahaha, tror inte ett dugg på att ditt julpynt skulle se sorgligt ut:) Jag längtar tills Lova börjar göra något på dagis...än så länge har jag bara fått teckningar! De är ju liiiite svåra att hänga i granen...eller vänta...vi ska inte ha gran i år

    Kram på er två och era ungar...sjuka, eller inte!

    SvaraRadera