torsdag 8 december 2011

Hey yo!



Bild tagen av moster Josephine

Äntligen fick jag lägga vantarna på mammas blogg! Nu jäklar ska det bli skriva av! I dag har jag varit på dagis i fem timmar. Ebba och Siri var också där, mina bästisar och så lille Collin som följer mig överallt. Mamma tycker han är "dösöt" och lägger till med bebis-snacket så fort han närmar sig! Suck! Collin hit och Collin dit. När mamma äntligen lämnade dagiset efter mycket snack med fröknarna om min sömn hit och mina extrakläder dit, så sprang jag raka vägen in till bokhyllan i stora salen och roffade åt mig en väska. Jag äääälskar väskor! Helst en på varje axel och så ett par glasögon till det, som dem jag har på bilden. I lööööv them! När jag kom hem från dagis hade jag och mamma en diskussion om mina nappar. Mamma berättade att den 23 december ska vi plocka ihop alla mina "bappisar" och slå in dem i julpapper. Sedan ska han den där skägg-nissen få dem den 24e....vad är det han heter? Tomten, tror jag! No joke! Jag trodde jag dog en smula. Jag har inte alls planerat ge bort mina nappar. De har jag haft sedan mamma stängde dörren till BB på Mölndals sjukhus den 14 april 2009, och inga barnmorskor kunde skälla på henne. Vem tror hon att hon är? Jag gav henne den där blicken, ni vet....

Kanske borde jag skaffa mig någon form av napp-gömma om hon gör verklighet av sina sjuka planer? Hmm, jag kanske kan gömma en under sängen....Fast jag tror nog det mest är tomma hot från mammas sida. Det var inte så värst länge sedan hon berättade för pappa att vi skulle lägga mina nappar i ett stort vitt kuvert och skicka dem med post till postgubben. Postgubben skulle då ge mig en present tillbaka i vår postlåda. Fyndigt mamma, men mig lurar du inte!

I dag innan jag skulle lägga mig läste vi en bok, mamma och jag! Jag gillar att ligga ombytt och klar för sängen i mammas säng tillsammans en stund med henne innan det är dags för mig att hoppa ner i min egen säng! Mamma säger att jag är jätteduktig just nu när det gäller insomningen! Jag somnar ensam i ett mörkt rum på fem minuter utan gnäll. Mamma njuter och njuter...och kan inte låta bli att undra när och om vindarna kommer att vända igen.

Jo, hon skulle bara veta...tar hon mina nappar...då kommer inte bara vindarna vända utan den värsta stormen kommer att slå ner och välta omkull allt vad lugna kvällar för mammor heter.
Så det så!!

9 kommentarer:

  1. Haha vilken cooling=)
    Skrattar gott åt hela
    inlägget=)
    Då får vi se om
    tomtarna får napparna
    eller inte!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Mia, Malcolm och Henry9 december 2011 kl. 18:37

    Hey yo Lova hahahahhah:) Fy va söt hon är är de bågarna. Henry "Korven" har kvar sin napp och han är tre och ett halvt så det e ganska lugnt;)
    Snart är det fiiiiiinal i idol wihooooo
    Kramkramkram Mia och två busfrön här i vår soffa, Malcolm och Henry

    SvaraRadera
  3. 'zup Lova, Mama här.
    Alltså du jag fattar precis vad du snackar om. Min mamma har också sådana konstiga idéer i sitt huvud. Och jag gillar inte ens tomten. ELler nu gillar jag honom lite, för jag får en liten present av honom varje dag. Så han är ganska snäll ändå. Men detta med att ge bort napparna till honom. Jag förstår inte varför. Jag frågade mamma igår om han ska ha dem när han sover? Och hon bara skrattade och sa att ha nog inte skulle det. Så vad ska han ha dem till. Har han massa barn eller ska han ge dem till någon.
    Hursom helst så tycker jag vi ordnar en komplott mot våra konstiga morsor. Om du skckar ett brev till min mamma med din adress, och skriver att det är tomten som bara vill ge sin nya adress. Så skickar jag samma till min mamma. Då får vi ju varandra nappar ;-)
    Mamma tror att jag är dum hon.. men nä nä!!
    Jag ska vara tärna på Luciatåg på dagis nästa vecka. Kanske Lucia om många andra är det, och jag ändrar mig då. Vad ska du vara?

    Kramar från Mama

    SvaraRadera
  4. Kram på er Mia, Malcolm och Henry, kul att ni gillar mitt inlägg!

    Kram Sandra, hälsa Elvira från mig!

    Hej Mama, tack för ditt inlägg. Smart idé det där med att lura våra mammor! Jag tycker vi kör!
    Jasså du får en klapp varje dag du....själv får jag ingenting! Schyssta klubben;) Jag gillar INTE tomten! Jag ska också gå lucia på tisdag och mamma har bestämt över huvudet på mig att jag ska vara lucia med krona, brett sidenband och hela baletten, suck i kvadrat;)
    Mama, du och jag måste ses och leka!!!
    Kramar från Lova

    SvaraRadera
  5. Vilken sötnos din flicka är

    SvaraRadera
  6. Söt lilla Lova är och kul skrivit av dig

    SvaraRadera
  7. Hej hej, Mama här igen.
    Då kör vi på det!
    Men jag har hört att en del fick choklad i en sådan där kalender, det fick inte jag. Fick inte du sån istället för paket då? För min mamma är taskig och vill inte ge mig choklad. Hon säger att jag är för hyper och som en duracellkanin på socker. Jag förstår inte vad hon pratar om.
    Min mamma frågade mig om jag vill vara tärna och lucia, och så fick jag välja mellan ett ljus man kan hålla i handen eller en konstig hatt eller nåt. Så jag valde ljuset i handen, och då bli man tärna tydligen.
    Jaaaaa vi måste verkligen det!! Jag kommer inte ihåg dig alls längre tror jag. Men jag vet ju att våra mammor är kompisar.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Såg denna bilden på FB eftersom Josse hade lagt ut den där, hade Jag inte haft öron så hade Jag helt klart "flinat runt"! Ens hjärta bara smälter när man ser denna underbart söta höna och Jag förstår verkligen att hon är din största skatt med allt det härliga hon besitter!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Anonym 1 och 2, tack!!

    Jo Mama, jag fick en chokladkalender innan jul men mamma påstår att den användes som muta en gång när hon skulle ringa ett mycket viktigt samtal! ;) sedan har jag inte fått någon ny! Illa va? Jag har en tråkig från dagis som handlar om ljus och bränder nu i juletid! Man ska tydligen vara försiktig med ljusen och blåsa ut dem när man lägger sig och så!

    Tack Jannika för dina fina ord, jo så är det, hon är verkligen fet bästa som hänt mig!

    SvaraRadera